Mycket jobb & köksstommar

2011-11-25

Ojoj, vilken dag! Blev väckt imorse av samtal från jobbet så det blev att jobba långpanna idag, snäll som man är. Det har faktiskt gått väldigt bra men det är väl mest i huvudet man tycker det är jobbigt. På söndag väntar ännu en extradag! Så länge man orkar och kan tycker jag det är okej att jobba extra, som den här veckan då jag bara jobbar tre dagar, då går det väl an att jobba någon dag till.

Det är ju en del jobb på hemmaplan just nu också så man somnar gott nästan direkt om kvällarna. Efter köket lägger vi renoveringar på hyllan ett tag, det enda vi har kvar är andra halvan av källaren som innehåller pannrum, matkällare, tvättstuga och verkstad men det känns inte så viktigt. Så småningom ska vi väl flytta in tvättstugan i pannrummet men det får bli när det blir. Till våren vill jag greja ute lite mer, lägga sten runt huset är något jag verkligen vill!

Anyway, i helgen blir det fortsättning på bilden nedan. Dessutom måste lite mysigt adventspynt fram och jag vill baka Malins lussemuffinsar som jag berättade om innan. Jag har köpt ingredienserna så nu är det bara tid jag saknar!


Kommentarer
Postat av: Malin

Nu ska vi se om här funkar. =)

Lycka till med muffinsen, men ta det varsamt med mjölet och häll i lite i taget, förra året gjorde jag missen och bara körde på, då blev de så himla torra... i år hade jag ca 15 dl i degen, och så blev det att jag tillsatte vid behov på bakbordet sedan. Visserligen ganska kladdigt men helt klart värt det, efter bakningen.

Kram

2011-11-26 @ 11:25:00
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0