Nya möbler och kanske nytt jobb?

2011-12-28

Det har varit lite dålig uppdatering här sedan jul men jag har haft någon konstig magsjuka och inte varit så pigg. Nu är jag dock bra igen, som tur är!

Vi har fått hem våra nya möbler och de är såå fina! Vilket kap vi har gjort, det är helt sanslöst! Ska visa er bilder nån dag... Hela huset är så mysigt nu, komplett på något sätt liksom. Jag menar, vad är det för mening med att ha en helt nyrenoverad källare när man ändå aldrig är där eftersom man inte har haft tillräckligt med möbler?! Ni ska se gillestugan nu, en megasoffa på fyra meter som går från vägg till vägg med divan och öppet avslut. Lägg till den öppna spisen på det så snackar vi verkligen hög mysfaktor!

Jag är lite inne på att söka nytt jobb, eller jag har faktiskt redan sökt tre stycken. Jag älskar egentligen mitt nuvarande jobb och stortrivs verkligen men det är alltid så mycket krångel. Nu när sjukhuset har lite dålig ekonomi så ska vissa delar tillhöra Regionservice istället. Mitt nuvarande vikariats grundtjänst är bara på 69% egentligen och det är alltså de procenten som går över till Regionservice. Mina andra procent försvinner alltså och jag kommer aldrig att kunna klara mig på bara 69%, iallafall inte om jag vill leva lite också. Sjukt, eller hur? Därmed söker jag istället nytt! Det är som Ida sa, vikarier jobbar hur mycket som helst men i slutändan har man ändå ingenting för det. Vilket är synd eftersom jag aldrig haft ett jobb som jag tyckt så bra om. Nu kan det hända att jag är lite upprörd och går händelserna i förväg men ändå...


Kommentarer
Postat av: casandra & moa

gud vad söt blogg! rosa är så fint <3

2012-01-06 @ 17:05:30
URL: http://smmiilee.blogg.se/
Postat av: ilhana

Vill inte att du ska sluta :(((((((((

Jag ska också börja söka nytt har jag tänkt, vill inte vara kvar där egentligen och som det ser ut nu så fortsätter vi nog in på en "14.e" månad :(



Saknar dig gumman, hoppas du blir bra fort.

Kraaam

2012-01-08 @ 16:30:32
URL: http://ilhana.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0