Jobb, Danmark, hus & bil

2011-05-22
Då var denna jobbhelg avklarad! Det har varit en riktig skön helg eftersom jag hade Sabina, vår nya timmis, som gick bredvid mig både lördag och söndag. Annars brukar dessa helger vara lite småjobbiga eftersom vi har hand om två avdelningar samtidigt. Nästa vecka jobbar jag bara tre dagar och det ska bli sååå gött! Ida kommer ju dessutom på fredag, jippie!

I lördags åkte vi till Danmark, skitmysigt. Vi åkte och handlade lite billig alkohol på en stormarknad och sen stannade vi i Helsingör ett tag. Vi käkade asgod mat på Bøfgården, glass på det goda glasstället och bara strosade omkring. Det är synd att man inte gör det oftare, vi har ju bara 40 minuter (färja inräknad) till Danmark. På tal om färja, I love tax-free! Fan vad billiga vissa saker är! Köpte en utav alla mina älsklingsparfymer, denna har jag inte använt på många år nu men den är såå underbar:

Annars händer det inte mycket, källaren är nu nääästan helt klar! Det enda vi har kvar är att lägga några plattor klinkers vid spisen och det fixar min murare lätt när tiden och, framför allt, lusten finns. Längtar tills vi kan köpa en riktigt stor och mysig u-soffa till gillestugan. Just nu är det inte prio ett men till hösten och vintern ska det bli gott att sitta där nere framför spisen. Det är snart dags att börja med panelen utomhus. Shit, vad svårt det är att välja färg. Jag menar, hur många nyanser av grått finns det egentligen? Tänkte faktiskt knacka på hos några som har en skitsnygg grå färg, de bor också i ett mexitegelhus så man vet ju att färgen, nyansen, verkligen passar.

Imorgon ska vi åka och få vår bilruta bytt. På den nya bilen, ja! När vi körde ut från Bilia förra helgen upptäckte vi ett stenskott som börjat spricka. Dessutom var inte ens bilen städad, i handsfacket hittade vi ett gammalt lämplighetsintyg, lägenhetskontrakt och en massa annan skit. Bilen var fin utanpå men riktigt dammig och äcklig inuti. Sjukt dålig stil av Bilia! Här går man och köper en dyr bil på en "bra" bilfirma och så är bilen inte ens städad, är det inte det minsta man kan begära? Försäljaren skämdes ordentligt och vi får givetvis rutan bytt gratis. Vi kunde få den bytt här i Ängelholm också, vilket var bra. Han bjuder också på det lyxigaste paketet av storstädning och rekond med mera nästa gång vi kommer upp till Skövde. Jaja, annars är vi riktigt nöjda med bilen. Jag älskar den!

Kommentarer
Postat av: Matilda :)

fin blogg du har! :)

2011-05-28 @ 18:41:59
URL: http://matildaliebig.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0