Gillestuga, Lilla Toan & Gästrum

2011-05-24
Nu, äntligen, kommer lite bilder på källaren. Vi har inte direkt möblerat och inrett än men det kommer senare. Först vill jag visa er en före-bild, jag har bara denna enda bild på gillestugan innan men den visar vilket stuk hela källaren hade förut:

Mörk, tjock beige vävtapet och mörkgrön nålfiltsmatta, sweet 70's! Not! Jag vill aldrig mer i hela mitt liv se sådan vävtapet, den var riktig jävlig att få bort. Det här är en mäklarbild.


Ur nästan samma vinkel idag. Väggarna är omputsade och målade, likaså spisen, taket är bytt, spaljèn är målad... Ja, precis allt är nytt! Så ljust och så fräscht! Det känns inte ens som om man befinner sig i en källare. Här, i gillestugan, vill jag ha en stor u-soffa som sträcker sig ända från spaljèn till den motsatta väggen.


Nya, omputsade spisen med kasett. Ovanpå kartongerna ligger en klinkersplatta, det är dem vi ska ha runt spisen.


Trappen som leder ned till källaren. Innan var den klädd i en beigegrå heltäckningsmatta men nu är den klädd i ek, superfin är den! Det gör himla mycket att spaljén och trä't runtomkring nu är vitt, innan var det lackat furu. Inte så fint...


Taget ifrån andra sidan gillestugan. Dörren leder till andra halvan av källaren som består av pannrum, tvättstuga, matkällare och verkstad.


Från gillestugan sett. Rakt fram ligger gästrummet. Dörren närmast hitåt är ett förrådsutrymme under trappan och dörren med det runda fönstret är toalett.


Gästrummet med sina sandfärgade väggar. Längs väggen till vänster ska vi ha en massa garderober, förvaring kan man aldrig få för mycket av. Den ommålade gamla Malm-sängen blev bra, tycker jag.


Taget från andra sidan.


Den fina gungstolen som jag målat vit. På den ligger lite saker som ska pryda väggarna. Har tänkt mig Fånga Dagen-väggord över sängen samt hjärtkrokar bredvid garderoberna.


Ett utav de tre fönstren.


Lilla toan.


Vita väggar, mörkgrått kakel och klinkers samt lila inredning.


Nytt, rent och fint!

And that's about it! Vi är jättenöjda, vad tycker ni? Kom gärna med idéer och förslag...

Kommentarer
Postat av: Emma

GUD VA FINT! Helt perfekt :) Nu längtar jag tills vi får sova i gästsängen!



KRAAM!

2011-05-24 @ 15:29:00
URL: http://emmaa.bloggagratis.se
Postat av: Ilhana

Gud vad fint det blivit gumman... Älskar trappan, vi ska också ha vita räck men trappan i orginallack. Nu när jag ser hur det blev hos er vet jag att jag hade rätt =)



Och måste tillägga att jag älskar gungstolar, vill ha en själv.. måste skaffa en innan jag får nästa barn. =)



Duktiga ni har varit.



Kram kram och njut av det nu =)

2011-05-24 @ 15:29:14
URL: http://ilhana.blogg.se/
Postat av: malin

Åååå va fint ni har fått det! Hoppas vi kan komma 'förbi en sväng' och se det på riktigt i sommar! :) många kramar på er!

2011-05-24 @ 18:05:06
Postat av: Therese

Guuuud så fint ni fått det!!! Duktiga ni är som gör så mkt själva!!! Fortsätt lägga ut bilder på ert fina hem, kul att få lite med ideér :-) Kram Therese Svanberg

2011-05-24 @ 19:31:02
Postat av: Sanna

Superfint...du kan verkligen detdär med inredning, du har alltid vart så duktig på det! Hoppas allt är bra...kram

2011-05-24 @ 23:17:05
URL: http://rockandrollsanna.blogg.se/
Postat av: Fanny

Guuud sa fint ni fatt det! Det maste jag se i sommar nar jag kommer hem o halsar pa :)

2011-05-26 @ 23:46:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0