Fasadfunderingar

2011-01-17
Vilken lyxig dag! Började jobba 6.30 och slutade 10.30, kan det bli bättre? Klockan är nu bara 12.00 och jag har redan hunnit med att jobba och storhandla. Jag har ont i halsen och har bestämt mig för att skippa dagens träning för att istället gå en lång promenad. Dessutom har jag flera ton med smutstvätt och ett rum som skriker efter att bli målat.

Igår diskuterade vi hurvida vi ska renovera och inte renovera under våren. Renovering blir det såklart i vilket fall men ska man börja med källaren snart eller ska man fixa utomhus eller är det till och med så att vi hinner med båda? Det vore ju det bästa... För er som är nyfikna på vad som ska fixas så är det gästrummet, toan och gillestugan i källaren. Allt det i samma veva. Utomhus ska vi byta träpanel på gavlarna och måla den. Vi får nog sätta oss med planeringen ikväll igen, tror jag...

Tänkte visa er lite bilder om hur jag har tänkt mig att fasaden ska bli, kom gärna med åsikter, synpunkter, tips och råd. Här är den grå färgen som vi vill ha, den tycker jag gör sig jättebra till mexitegel. Kommer bli så fräscht med vitt och grått istället för det fula bajsbruna vi har nu.


Sedan till en annan sak som vi velar över men som vi tror skulle vara fräckt, liggande panel istället för stående! Alla dessa 60/70-talshus ser ju precis likadana ut så det vore roligt att göra något lite annorlunda med dem. Vad tror ni? Jag tycker att huset på bilden har fula färger men tänk er att det skulle vara grått och vitt som på bilden ovan:


Liggande eller stående? Stående eller liggande? Det är frågan det... Åh, vad lätt man drömmer sig bort när man letar inspiration. Fantasin är det ju inget fel på iallafall, haha.

Kommentarer
Postat av: Malin

2011-01-17 @ 21:35:58
URL: http://rosaliljan.blogspot.com
Postat av: Malin

Det grå kommer garanterat göra sig snyggt mot de vita, men jag måste säga att jag faktiskt ändå föredrar den gamla hederliga stå panelen. Varför? Jag vet inte riktigt, tycker bara det ser bättre ut liksom. Jag tror att det får huset att se högre ut, men jag vet inte... svårt, val...

2011-01-17 @ 21:38:07
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0