Malins Lussemuffins

2011-12-01

Ledig dag idag men den har tyvärr bara sprungit förbi. Åkte till Alex på förmiddagen och bakade cheesecake till hennes kalas imorn. Det var mysigt att bara hänga där utan att känna sig stressad. Det blev såklart en massa gos med lilla Maja också.

Väl hemma fortsatte pysslandet. Jag gjorde en jättegod ost- och skinkpaj till middag och fixade ännu en cheesecake till imorn. Jag lånade Alex bakmaskin och slängde ihop Malins lussemuffins också. Oj, så goda de var!!! Malin, jag fick ut 40 stycken JÄTTESTORA bullar. Jag tog i lite extra Kesella och saffran och strödde på lite pärlsocker, de blev jättesaftiga och goda. Jag gjorde dessutom som du rekommenderade med mjölet. Dessa har jag absolut inte bakat för sista gången så tusen tack för tipset. Här hittar ni receptet:

http://rosaliljan.blogspot.com/2011/11/lussemuffins.html

Det var den dagen det! Imorn väntar en kort dag på jobbet och kalas på kvällen.


Kommentarer
Postat av: Malin

Kul att bullarna blev så bra, de ser verkligen jätte fina ut. =) En bakmaskin måste du skaffa dig, tipsa Henrik om det i 25-års present, en fin kitchen aid eller ankarsum bör du ha prydandes i ditt nya fina kök =) Trevlig helg.

2011-12-03 @ 18:08:07
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0