Mina funderingar kring SD

2010-09-20
Jäklar, vilket liv det har blivit med allt det här om Sverigedemokraterna. Alltså är det verkligen så illa som folk säger? Jag tror att jag tycker att det är lite bra att det gick som det gick för dem. Detta måste ju vara ett wake up call för de övriga partierna. Allt tjat om rasism hit och dit, SD säger ju att de inte har något emot invandrare men att de är emot den befintliga invandringspolitiken. Det är en viss skillnad. Och är det verkligen så konstigt om man mot all förmodan skulle vara emot den? I Malmö har SD blivit valt som det tredje största partiet och jag förstår det! Jag förstår att Malmöborna är trötta på all skit som VARENDA dag sker i Rosengård. Vem hade inte blivit det? Jag skulle aldrig vilja eller ens våga bo i Malmö alltså. Är det verkligen så det ska vara?

Och med risk för att låta främlingsfientlig men om jag skulle flytta till, låt oss säga, ett muslimskt land, inte fan skulle jag få bygga en kristen kyrka där. Inte en chans, inte ens i mina drömmar! Svenska skolbarn får inte ens fira sin skolavslutning i kyrkan längre på grund av att invandrarbarn och dess familjer tar illa vid sig. Men va? Det är en svensk tradition sedan urminnes tider och jag tycker faktiskt att man får lov att bara bita ihop och acceptera det som invandrare. Jag tycker inte att vi ska behöva ändra på oss på grund utav dem. Jag tycker verkligen att invandrare och flyktingar är varmt välkomna hit till Sverige men då ska det också gälla att de är villiga att lära sig språket och anpassa sig efter våra lagar och regler. Majoriteten gör det, det är bara den lilla minoriteten man hör om och som förstör för sina gamla landsbröder och systrar. Det är synd, riktigt synd.

Jag tycker att svaret på frågan om varför man röstar emot invandrare är väldigt enkel, det ÄR fel på systemet. Felet ligger någonstans och nu är det dags att reda ut det. Valet är klart och SD är inne i riksdagen, så är det bara! Nu gäller det att börja arbeta härifrån. Svenska folket har bestämt att SD ska få vara med och då tycker jag också att de ska få vara det. Jag tycker det är riktigt pinsamt och oproffsigt av de andra partierna att bara kasta skit på dem. Lars Ohly vägrade vistas i samma rum som Jimmie Åkesson, är inte det småbarnsfasoner? Det är ju stora politiska personer som Ohly man borde vara rädd för som beter sig på det barnsliga viset. Jag tycker att man iallafall måste lyssna på SD, höra vad de vill göra och ge dem en ärlig chans för en stor del av svenska folket vill det här, det ÄR folket som valt in dem. Vi lever ju i en demokrati, alla får rösta och nu har det röstats såhär. Simple as that!

Ja, jag vet inte.. Jag kanske kommer att få äta upp det här en dag men det är såhär jag känner för tillfället. Man är inte rasist för att man tycker att invandrarpolitiken behöver ses över. När ska de andra partierna bita i det sura äpplet och inse att de misslyckats tidigare?

Jag röstade inte på SD av flera anledningar men många andra har ju gjort det och som sagt, det finns en anledning till att de kom in i riksdagen. Garanterat!


Kommentarer
Postat av: Frida

Jag håller fullständigt med dej / Frida

2010-09-20 @ 15:43:33
URL: http://friiiidas.blogg.se/
Postat av: Malin

Jag håller också med dig Mimmi, ingen utav de andra partierna har ens vågat ta upp frågorna kring invandringspolitiken. Att SD vill se över det & samtidigt öka straffen i Sverige tycker jag är bra, för som det är nu är det alldeles för dåligt.

Såg du föresten länken om "Sjömagasinet"?

Kul med alla nya möbler och ideén om städskåpet låter inte helt tokigt.

Kram / M.

2010-09-20 @ 21:24:29
URL: http://rosaliljan.blogspot.com
Postat av: Sanna

Guuud så bra skrivet Mimmi....håller med dig!

Ska skicka iväg ett majl till dig i dagarna....måste få skriva lite till dig. Hoppas du har det bra. Kram

2010-10-07 @ 22:38:47
Postat av: Mattisiqra

Really great site man!!

2011-01-31 @ 11:42:32
URL: http://mattisiqra.blog13.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0