Inflyttade på nytt

2010-09-12
Nu har vi äntligen flyttat in i vardagsrummet och jag lovar er, det var som att flytta in i huset på nytt. Samma lyckokänsla! Jag menar, innan har vi ju bara använt köket och sovrummet på ovanvåningen trots att det finns ett jättestort vardagsrum och ytterligare ett sovrum. Nu är det helt plötsligt så mycket större här inne då vi har två hela rum till att fylla. Det mindre sovrummet har vi bara använt som förvaring/skräprum under renoveringen men nu ska det istället bli "kontor" och förhoppningsvis barnkammare i framtiden.

Idag har vi flyttat upp tv-rummet från källaren. TV:n är upphängd på väggen och vi kan inte bestämma oss för om vi ska köpa en ny soffa eller behålla den vi har. Vi har varit iväg i en massa möbelaffärer idag men inte hittat någon som fallit oss i smaken och dem som har gjort det har varit ungefär likadana som den vi redan har. Jag tror iallafall att jag faktiskt, trots allt, vill behålla tv-bänken men måla den vit istället. Gardiner är uppsatta och fönsterbrädorna pyntade och allt är bara så himla jättefint!!! Nu fattas ett fint, stort matsalsbord med snygga stolar, en skänk och ett nytt vitrinskåp. Vi har redan vitrinskåpet i björk men vill byta till ek, himla onödigt men man får väl försöka sälja det.

Nog om huset. Helgen har varit bra. Jag jobbade igår fast att jag egentligen inte borde ha gjort det, blev mycket sämre på kvällen sedan. Vi myste hela dagen, Henrik var bakis och jag sjukis. Är fortfarande inte helt hundra och har tänkt mig att vara hemma och ta igen mig imorn också eftersom jag är ledig.


Kommentarer
Postat av: ROBIN HOOD - gratis designhjälp

hejsan :)



Tänkte höra runt i bloggvärlden och fråga vad folk tycker om min nya header.

Ha det bra, kram.

2010-09-13 @ 12:45:10
URL: http://robinhoods.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0