Hemlis och annat

2010-11-19
Upp som en sol och ned som pannkaka, skulle man kunna säga om den här veckan. Nu ska jag berätta för er om den roliga grejen jag haft på gång den här veckan. Förra torsdagen sökte jag ett jobb, en ny heminredningsbutik skulle öppna i Helsingborg. Mitt drömjobb! Redan på fredagen hörde företaget av sig och var väldigt intresserade så i onsdags var jag iväg på intervju. Den gick verkligen asbra, sånt känner man ju liksom. Jag var en av 16 utvalda utav över 400 stycken och bara det är ju inte så illa pinkat. Jag hade verkligen "a good feeling" men idag kom tyvärr ett trist besked; jag fick det inte. Så besviken man blir även fast man lovat sig själv att inte hoppas på för mycket. Nu är det bara att ta nya tag, life goes on. Men lite bitter är jag faktiskt...

De på jobbet fick nog lite smått panik över detta för att om jag nu hade fått det hade jag börjat redan på måndag. Det verkar som om jag istället kommer att få ett vikariat eftersom de gärna vill ha kvar mig. Inget ont som inte för nåt gott med sig, eller vad säger man?

I helgen är jag reserv, som vanligt. Har varit det ganska många helger nu, känns det som. Blir det inget jobb ska Alex få färga mitt hår. Det är så fult just nu! Utväxta gamla sommarslingor... Det är dags att bli brunett igen, kanske skulle man ha lite rött i det också?

Imorn ska jag väga mig, spännande! Men nu känner jag mig som en fet kossa för att jag smaskat i mig lite godis ikväll. Äsch, man måste få unna sig det lite då och då. Spinningen igår gick jättebra, men den vanliga ledaren hade ersatts av en tjej som egentligen höll i intensivpassen och det märktes ju! Jäklar, jag trodde jag skulle trilla av cykeln ett par gånger alltså... Har en skön träningsvärk i magen idag iallafall så nåt gott har det ju fört med sig! De har börjat med något som heter Indoor Walking och det är jag sugen på att testa, dock var det redan fullbokat för hela nästa vecka.


Kommentarer
Postat av: Patrickjessica

Just found this site and will find it a great use as I collect Sask. postmarks and need to find the location on a map to fit into my pages. Will pass this site onto other collectors who will find it very useful.

2011-03-01 @ 10:51:03
URL: http://patrickjessica.bloglyric.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0