Lite nya bilder

2010-05-02

Nu har jag fått vara ledig i tre härliga dagar och det har varit underbart! Har absolut inget emot att jobba heller men alla måste erkänna att det är skönt att vara ledig. I fredags var jag och fikade med Mia från Espresso House, det var jättetrevligt. Efter det åkte jag på jakt efter tyg till köksgardiner. Hade hittat ett snyggt från IKEA men det var ju självklart slut. Tröstade mig med lite nya blommor till köksfönstrena iallafall. På Valborgskvällen var vi och grillade hemma och Lotta & Kalle.

Igår byttes pannan ut här hemma. Väldigt skönt med en ny så vi slipper elda med svindyr olja. Jag och Lotta var iväg på stan en sväng också. Hittade ett jättefint tyg så kvällen igår gick åt till att sy gardiner och jag måste säga att jag överträffade mig själv. Visst, kollar man noga kan man säkert hitta skavanker men jag är mer än nöjd!

Idag har vi en riktig fixardag! Jag har sytt klart den andra och sista gardinkappan, tvättat och hängt ut en massa tvätt och planterat blommor i blomlådor. Henrik och Kim, rörläggaren, har tagit ut den gamla pannan och fixat lite. Henrik har även målat första rundan på taket i badrummet och nu är han ute och sår lite gräs. Många olika bollar i luften samtidigt, haha. Nu blir det strax lite lunch och sen ska jag följa med Alex till Skopunkten. Jag tror jag även vill dra ett varv på Rusta och Jysk också. Ingen rolig dag att gå i affärer för solen är på sitt bästa humör idag men äsch, lite shopping skadar aldrig. Ikväll ska jag bara ladda batterierna inför en sju dagars lång arbetsvecka. När den är över kommer min fina Fanny och hälsar på. Ska bli sjukt kul!!!

Här kommer lite bilder:


Den nya pannan (utomhusdelen).


Den nya pannan.


De nya gardinerna. Tyget kommer från Åhléns.




Blomlådorna på altanen.



Den nya altandörren. Alice är så lycklig för nu kan även hon se ut, haha.


Kommentarer
Postat av: madde

å d där tyget ä såå underbart!! hade ja bara inte vart så förtjust i vitt så hade ja lätt haft d tyget här hemma!!

2010-05-02 @ 20:49:27
Postat av: Malin

Det är alltid lika spännande och roligt att få se era framgångar i huset! Jag älskar det.

En smula avis blir man ju såklart när man ser att ni bara rusar fram. :)

Gardinerna var inte alls tokiga, skit snygga rent utsagt. Men i köket har ni inte tapetserat om eller gjort någonting eller?

Fortsatt trevlig dag / M.

2010-05-02 @ 21:10:14
URL: http://rosaliljan.blogspot.com
Postat av: Linn-lay

gardinerna va riktigt fina :D

2010-05-04 @ 21:27:24
URL: http://linnlay.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0