Senaste nytt

2010-03-11
Idag har jag varit nere och jobbat på Knutpunkten i Helsingborg. Där jag provjobbade och trivdes så bra, ni vet. Och det var precis likadant idag! Jag tycker att det är mycket roligare där än i Ängelholm, jag kan bara inte hjälpa det. Sofia, en tjej som jobbar där, berättade att efter att jag hade provjobbat där hade alla undrat varför jag inte kunde jobba hos dem istället för i Ängelholm, haha. Jag var dock redan bortlovad till Ängelholm men det känns roligt när folk tycker om en och att man gör ett bra arbete. På en sådan liten arbetsplats, med bara fyra personer på heltid, kan det annars vara ganska svårt att komma in i gänget. Det gäller verkligen att det klickar direkt! Om jag vill kan jag nog få en heltidstjänst där då Sofia själv ska sluta men jag orkar inte med att pendla varje dag. Först bil till Ängelholm och sen tåg till Helsingborg... Dessutom passar det inte alltid, vissa dagar börjar man klockan 05.00 på morgonen och då går där inga tåg. Att parkera i närheten är helt uteslutet om man inte vill betala flera hundra i parkeringsavgifter.

Det är iallafall bestämt att jag ska vara kvar mars ut på E.H. i Ängelholm. Jag sa även att jag kunde tänka mig att stå på inringning då jag ju tycker att jobbet i sig är roligt men hellre väljer mer timmar på sjukhuset. Jag ska nog även kolla med Louise, platschefen på Knutan, om hon också vill ha mig på inringning. Det hade ju varit toppen! Då behöver jag nog inte vara orolig vad gäller att komma upp i ett bra antal timmar varje månad. Dessutom kan jag ju i princip välja om jag vill jobba eller inte. Alltså, jag jobbar gärna heltid men jag pallar inte mer än heltid just nu.

Sjukhuset, ja! Jag jobbar som köksbiträde i avdelningskök. Det är Alex som fixat in mig där. Jobbet innebär att man dukar fram frukost, middag och kvällsmål till patienterna, enkelt beskrivet. Jag lagar alltså ingen mat, utan bara dukar upp den från matvagnen som kommer från det stora köket. Ett ensamjobb i lagom skönt tempo och riktigt sköna arbetstider med många fikapauser, haha. Det är även tänkt att jag ska hoppa in i matsalen på Lindhaga, en lunchrestaurang för allmänheten. Där får jag ju även den här kundkontakten som jag är lite rädd att förlora efter att ha sagt upp mig från Espresso House. Jag ska senare också få lära mig grunderna i köket så att jag kan vara där med. Allt detta är så otroligt annorlunda mot det jag tidigare gjort och det är nog därför jag tycker att det är så roligt.

Jag känner verkligen att jag har fattat de rätta besluten och det är riktigt skönt. Jag tror att detta kommer bli kanon. Det kan inte bli bättre just nu. Jag börjar äntligen lära känna lite folk, jag har fått flera jobb, vi har huset, det är vår... Och nästa helg kommer mamma och Ida, som jag längtar! Vi har som mål att sovrummet ska bli någorlunda klart tills dess och att vi har flyttat in helt. Husrenovering går som planerat, om inte ännu bättre. Farbror Nisse har dragit en hel del ny el, Kalle har ju reglat upp nya väggen i badrummet, Henrik har putsat om skorstenen i sovrummet och vi har fått en krona på skorstenen på taket. Idag ska vi hämta vårt nya badrumsfönster, vi ska ha ett som är lika långt som de andra fönstrena fast lite mindre brett. Nu sitter där ett fult, gammalt fyrkantigt. Igår var vi Halmstad och handlade en massa saker, bland annat badrumsinredningen. Spegeln ska jag åka och beställa imorn. En ny panna ska beställas i dagarna och till påsk ska taket läggas om. Vi har förresten liiite, liiite havsutsikt på baksidan. Det ni, haha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0