Fest & Morbror

2010-06-07
Vilken helg! Det började redan i torsdags då Henrik blev morbror till en lillkille. På kvällen var det dags för grillfest med jobbet och det var verkligen jättetrevligt. Jag var lite halvseg i fredags och visste inte riktigt hur jag skulle orka med Annas examensfest på kvällen. Annas examensfest som hon själv inte kunde komma på förresten, eftersom hon låg på BB. Bra tajming, haha. Festen blev dock lyckad ändå och vi hade riktigt kul. Det är roligt när allt stämmer! Jag kände mig jättefin i min nya klänning, var lagom solbränd och Alex hade gjort jättefina lockar i håret på mig. Dessutom satt alkoholen precis där den skulle så det var skoj.

Lördagen var desto mindre rolig till att börja med, fyyy vad jag mådde pyton. Man dricker ju liksom nästan aldrig nu för tiden. Kravlade mig iallafall upp efter många om och men för att hjälpa Henrik med båten. Det blev inte mycket hjälpande för Kalle, Lotta, Alex och jag åkte och tittade på bebisen som var sååå söt. För varje gång man ser en nyfödd så glömmer man hur jäkla små de är, man blir ju helt sjuk.

Igår hade vi en riktig fixardag, en bra sådan. Vi grejade klart med båten så den är nu redo för sjösättning, fan vad kul! Jag fixade iordning i gästrummet ordentligt, vi kommer inte att börja greja där än på ett bra tag så jag tänkte att det var lika bra att ordna upp det lite där nere. Ja, det var en riktigt härlig dag. Jag och Henrik hjälptes åt med allting och det är så härligt när det bara flyter på.

Och det där badrummet ja, vi har inte sett röken av rörläggaren än så det kommer tyvärr att dröja nån dag till. Trist men så är det!

Jag har ingen mer jobbdag inplanerad förrän mitt vikariat börjar på midsommardagen. Vi får se om jag blir inringd... Eftersom en del avdelningar stänger så är ju personalen där "över" liksom och det är ju dem som i första hand måste få jobba sina timmar. Men jag klagar inte, ska jag ändå jobba nästan hela sommaren så kan jag gott få vara lite ledig nu.

I helgen drar vi till Skövde. Som jag längtar! När jag flyttade trodde jag att jag skulle åka dit mycket oftare men det blir liksom inte av, man har så mycket annat för sig hela tiden och tiden går så fort.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0