Förkyld och Henriksjuk

2010-07-20
Usch, min förkylning har bara blivit värre. Nu är den i det stadiet då hjärnan känns helt blockad och smaken är borta. Men jag kämpar på, en dag till på jobbet och sen är jag lite ledig. Är på dialysen den här veckan så det är ganska lugnt. Igår höll jag på att greja för fullt, rev tapeter, tvättade och förberedde element för målning, storstädade duschen... Det skulle jag nog inte ha gjort men jag vill överraska Henrik med att ha varit duktig till han kommer hem. Får hoppas jag är bättre på torsdag, min lediga dag, och göra ett stort ryck.

Jag trodde faktiskt inte att jag skulle längta efter honom så mycket som jag faktiskt gör, det var likadant för honom. Jag vill att han ska komma hem nu, det här är VÅRT hus och det är inte detsamma utan honom i det. Alice saknar sin husse som en tok! Igår låg hon vid ytterdörren hela dagen och väntade. Vid minsta ljud utifrån blir hon överlycklig. Tur jag har henne iallafall, hade varit så ensamt annars. När jag jobbat i veckan har hon varit hos Kalle, Lotta och vovvarna. Skönt att hon slipper vara själv. Jag själv blir lite bortskämd också, fick räkmacka där idag när jag kom hem från jobbet.

Nu ska jag hoppa i säng och hoppas på att jag är bättre till imorn.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0