Underbara sommarkläder

2010-01-07
Jag har egentligen inget vettigt att skriva idag för det händer inte så mycket. Jag har varit ute på en ganska lång och väldigt kall morgonpromenad med Alice. Efter det blev det frukost och nu har jag precis städat iordning här hemma. Jag längtar lite till ikväll när Henrik äntligen kommer vara hemma med mig och ännu bättre, imorn är han ledig och det blir långhelg.

Fick alla vår- och sommarkataloger häromdagen. Åh, vad jag älskar sommarkläder! Har kryssat för en massa saker jag vill beställa men först ska jag se om man inte kan gå ner några kilon.

Min söta lilla mormor hade trillat ihop på jobbet imorse. Fy vad jag orolig jag blev! De hittade inget konstigt med henne. Som vanligt med doktorer alltså. Likadant var det med farfar när de undersökte honom, hans arm var jättesvullen och blå. Ida, som bara är undersköterska, sa direkt att det såg ut att vara en propp. Men det kollade inte ens läkarna och efter någon dag så var det, mycket, riktigt, en blodpropp som hade fastnat precis bakom hans pace maker. Vad fan hade hänt om han inte hade haft den? Då hade proppen gått rakt in i hjärtat... De hade skickat hem mormor och nu mår hon okej men jag tycker ändå det är dåligt. Man trillar väl inte ihop utan anledning heller?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0