Slask, Taxfree & Ljudbok

2010-01-10
Det blåser som faan ute idag, det är dock 1 plusgrad ute och strålande sol så man fryser inte ihjäl i vart fall. Vägarna börjar bli slaskiga, jag hatar slask! Vi har i och för sig inte jättemycket snö så jag tror inte att det kommer bli sådär riktigt äckligt blött. Jag och Alice har varit ute och gått och nu har jag precis ätit en väldigt sen frukost. I veckan som kommer ska jag bannemej försöka komma upp vid nio varje morgon så man får lite rutiner.

Nu ska jag sätta mig och kika i taxfreekatalogen på datorn. Mamma och Bosse ska åka till Thailand, lyxisarna. Får se om jag hittar något roligt. Ska iallafall ha min favoritbodylotion, den är bara bäst. Har aldrig någonsin prövat en så bra som den. Den luktar gott, man blir jättelen, den åker in i huden snabbt och har en perfekt konsistens. Den kostar lite men det är så värt det! Sen kanske man kan få sig en mörkblå Adidasjacka från Thailand? Haha, en sån som Ida har.

Nu ska jag se om jag hittar nåt som luktar gott i katalogen. Sedan blir det dusch och lite städning. Ikväll ska jag gå ut och gå ensam. Har laddat hem en ljudbok som verkar jättebra. Om man ska gå varje dag är det tråkigt att lyssna på samma musik om och om igen på mp3:n men ett jättebra tips är att lyssna på en ljudbok. Te.x. om första avsnittet är cirka 50-60 minuter, ja då får man inte gå in förrän det är slut. Om det dessutom är en bra och spännande bok kan man inte vänta tills man ska gå ut och gå nästa gång. Smart va?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0