Lägesrapport

2010-01-20
Äntligen har mäklaren hört av sig. Vi har slagit ut det andra paret som var intresserade, vilket är skitbra! Säljarna tyckte det var bra att vi hade allt klart och kan tänka sig att möta oss prismässigt på halva vägen. Alltså 100.000 mer än vårt bud. Svårt! Det är inte så att vi inte har råd, det är bara det att det blir mindre pengar till renovering. Säljarna kunde även ta vårt bud men de ville isåfall vänta ett par veckor till och visst, det fattar väl jag också eftersom huset bara varit ute i två veckor. Men om vi skulle vänta och ha lite is i magen så kommer säkerligen några andra och haffar huset ur våra händer. Det är jag helt säker på, min vanliga tur liksom.

Henrik upptäckte även en fläck i taket i gillestugan som inte stod med i besiktningsprotokollet så han ringde upp besiktningsmannen som blev helt bestört över att han hade missat det. Han skulle åka dit igår eller idag och sen höra av sig till Henrik. Det är säkert inget allvarligt men det ska ändå stå med i protokollet utifall att. Vi ger honom till klockan 15 idag, sen ringer vi honom och sedan mäklaren. Ska nog ändå försöka få ned det 50.000 från halva vägenpriset, de pengarna skulle betyda mycket för renoveringen. Vi tycker bara att eftersom pannan behöver bytas, taket läggas om och badrummet renoveras så ska det för sjutton gå att få ner mer än bara 100.000, det är ju bara vad en ny panna kostar att installera liksom, svart dessutom. Vi får se vad som händer, jag och Henrik får diskutera lite fram och tillbaka. Det känns iallafall bra att huset är så gott som i våra händer om vi bara vill. Man får ju tänka lite långsiktigt också, allt kan inte bara göras på en gång. Får jag bara ett jobb senare också så kan man ju fixa desto mer.

Jag har precis käkat frukost och innan det varit ute och gått i en timma, riktigt skönt! Nu ska här städas eftersom vi får gäster ikväll. Sen ska jag snygga till mig och åka och handla lite.

Kommentarer
Postat av: madde

säg att ni väntar en vecka, istället för 2 som de föreslog.. allti bra å pressa lite så dom inte tar er för givna

2010-01-20 @ 20:09:47

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0