Grillat vid havet

2010-01-17
Idag har det varit full rulle hela dagen! Gick upp imorse, åt en god frukost och sedan var det dags att åka och kika på huset med Kalle. Han tyckte det verkade bra och i gott skick. Det var en lättnad. På tisdag lämnar vi vårt bud eftersom mäklaren är ledig imorn. Vi hoppas verkligen att de godtar det, det känns ganska positivt iallafall. Men vi får se. Vore inte helt fel att vara husägare innan vi drar till Sälen så man slipper oroa sig för konkurrenter när man är där. Henrik sa iallafall att nu är det nog han som drömmer om det mer än vad jag gör, haha. Det var skönt att höra för han har varit lite arg på mig innan för att jag varit så ivrig. Han vill väl bara inte att jag ska bli besviken. Men jag vet att vi båda kommer bli skitbesvikna isåfall för vi vill verkligen ha det här huset.

Sedan var vi en sväng hos Bengt, Henriks mormors gubbe. Han hade fått några gamla pengar som han ville att Henrik skulle ha. Henrik samlar nämligen lite smått på gamla pengar, han säger att det är en investering för framtida barn och barnbarn, haha.

Efter det åkte vi till Anna och Mirko för Henrik skulle hämta massa jobbsaker han lämnade där igår. De frågade om vi ville följa med och grilla korv någonstans så det har vi gjort nu ikväll. Skitmysigt! Tog på oss termobyxor och åkte ner till havet, satt i ett vindskydd, tände en brasa och grillade korv. När vi kom hem gick vi en långpromenad med Alice och nu har vi tagit en riktigt skön dusch.

Imorn ska vi till Hyllinge och kika om det är något mer vi behöver inför Sälen. Ska även in på Ur & Penn och presentera mig, tänkte jag. Alla som känner mig vet att jag skulle passa perfekt i en sådan butik, jag som är galen i smycken och krimskrams.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0