Start!

2010-01-04
Idag är jag uppe relativt tidigt och det är så skönt. Gick och lade mig samtidigt som Henrik igår, i tid alltså, och det måste jag göra oftare. Synd bara att det är så svårt att ta sig upp när det är molnigt ute och det känns som om det fortfarande är väldigt tidigt på morgonen.

Nu sitter jag här och kikar runt bland mina favoritbloggar. Varför följer man andras bloggar egentligen? Det är inte så att jag är jättenyfiken på andras liv, det är bara det att jag tycker det är roligt att få hänga med lite grann i folks vardag. Det är spännande att se vad de hittar på, hur de mår och så vidare. Dessutom är det ett bra sätt att hålla lite koll på vad personer man känner ytligt are up to så att man hänger med lite i nutiden. Jag vill alltså egentligen bara poängtera att jag inte är någon slags nyfiken, galen skvallertant som lägger sig i andras liv. Jag tycker bara om er på ett sätt som jag inte riktigt kan förklara, ett bloggsätt kanske? För jag hade då verkligen inte ödslat tid på att läsa bloggar till de folk jag inte riktigt tycker om för så nyfiken är jag som sagt inte.

Har just ätit frukost, en nyttig en. Rågbrödsmacka med mosad avokado, ost, skinka och tomat. Och till det en smarrig smoothie på havremjölk, bär, frukt och lite frön. Idag kör vi hårt, som sagt! Maten kommer väl att vara en liten blandning mellan GI och South Beach. Det är tur att man är en sådan person som älskar att prova lite nya recept och vågar ändra lite på dem och så vidare. Anledningen till att jag väljer dessa två dieter, livsstilar...kalla det vad du vill... är för att jag vet att de fungerar. Eller jag kanske ska säga såhär, jag vet att de fungerar för just MIG. Jag vet att jag på ett hälsosamt sätt blir piggare och att sötsuget minskar. Mina två största problem alltså! Det bästa av allt är att man inte behöver gå hungrig, jag skulle inte klara av en diet där man inte får äta så att man blir mätt. Jag har provat Nutrilett och de där andra men hur nyttiga är dem? För det första är de fullproppade med sötningsmedel och annan skit, du har egentligen ingen aning om vad det är du stoppar i dig. Och det säger väl sig självt? Tror du att det är ett hälsosamt sätt att gå ned i vikt på genom att äta en chokladbar eller liknande till frukost, lunch, middag och mellis? En annan sak är om man bara vill tappa nåt litet, ynka kilo för en viss tillställning och slimma till sig lite snabbt men på det stora hela? No, I don't think so...

Nyttig mat och träning, mina vänner. Där har ni det! Så har det alltid varit och kommer alltid att vara. Jag kommer givetvis inte att köra dieter livet ut men nu innan man kommer igång med träningen ordentligt så tycker jag att det är ett bra alternativ som lite extra peppning att gå ner några kilon enbart utav kosten.

Nog om detta för nu, det kommer säkerligen bli mycket skrivande om detta men jag vet samtidigt att många som läser är intresserade av det här så jag delar gärna med mig av mina lyckanden och för all del misslyckanden. Och om det kan vara så att jag peppar någon på vägen så är det ju jättebra.

Nu ska jag ta itu med dagen. Ska först och främst hoppa in i duschen och göra mig iordning. Sedan ska jag städa upp lite här hemma, det blir tvätt senare och även handling. En promenad är ju givet också. Vad lat man är egentligen. Jag har ju en hund som måste ut och det blir alltid minst fyra promenader om dagen men speciellt långa blir de aldrig. Det skulle ju inte vara så svårt att kanske gå en 20-30 minuter varje gång, då har man gått sammanlagt i nästan två timmar. Jag brukar tycka att det är bättre att gå ut och gå långt ensam eftersom Alice ska stanna och nosa överallt hela tiden men nu börjar jag fundera på om det kanske bara är en undanflykt från min sida!? Hon mår absolut inte dåligt av att gå långa rundor trots att hon är så liten, snarare tvärtom. Skärpning med det också alltså!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0