Dagen D!

2010-01-19
Jahapp, nu är ni nyfikna va? Henrik ringde mäklaren imorse som berättade att ett annat par också varit och kikat på huset och var intresserade. Fan! De hade dock inte lämnar ett konkret bud utan bara spekulerat i priset så mäklaren visste inte om det var ett riktigt bud eller inte från deras sida. Deras "bud" var samma som vi tänkt oss så vi drog till med 50.000 till direkt, det budet vi hade tänkt oss från allra första början. Mäklaren frågade om allt var klart med banken och det är det ju. Sedan frågade han om när vi kunde ta huset och det kan vi egentligen när som helst. Henrik ringde Båstad Hem igår och de hade lång kö här i Förslöv så det var inga problem att bli av med lägenheten snabbt. Så nu hoppas vi att säljarna, som är pensionärer och säljer sina väldigt gamla föräldrars hus efter att de gått bort, tycker att det verkar bekvämt. Och att det andra paret inte bjuder över. Man kan ju även hoppas att de inte har det helt klart med sin bank och att de inte kan ta över det lika snabbt som vi. Mäklaren skulle höra av sig under dagen så ni kan ju gissa om jag är nervös. Fy, jag väntar på att telefonen ska ringa hela tiden! Den ringer säkert när jag är iväg och simmar, det vore förjävla typiskt. Jag ska hålla er uppdaterade iallafall.

Fick precis posten och ett jättefint kort från Oskars dop. Han är gudomligt söt, lillen.

Nu ska jag städa undan lite, fixa iordning tvätten som ska tvättas ikväll och börja skriva packningslista innan jag ska till badhuset klockan två.

Kommentarer
Postat av: madde

spännande! men nu får du allt länka!!!

2010-01-19 @ 13:20:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0