Hussnack

2010-02-03
Jag börjar som alla andra verkar ha gjort idag, FY FAN VAD MYCKET SNÖ! Jag tror bestämt att det räcker nu, det var mysigt ett tag men nu har jag fått nog. Lilla Alicevovven kan ju knappt gå ut och kissa, snön är högre än vad hon är.

Idag ska jag inte göra alldeles för mycket, har tvättstugan från klockan tre. Har varit nere på Gunnars Bröd och köpt mig en semla. Varje dag då jag gått förbi där så läskas jag av semlebilder. Mums!

Hussäljarna ringde oss igår och frågade om vi kunde träffas. Undra vad sjutton de vill, tänkte vi. De förklarade att de höll på att rensa ut huset och ville höra med oss om det var något vi ville ha. Vet inte riktigt vad de menar, möbelmässigt finns nog inget som faller oss i smaken men man kanske kan ta en extra titt och se om där finns någonting som man kan göra om lite. Vi hoppas att vi kanske kan få lite trädgårdsgrejer, typ stege, trädgårdsredskap, gräsklippare och sådant som är riktigt tråkigt att köpa själva. Vi får se, ska iallafall träffa dem i huset på söndag.

Huset ja, vilka planer vi har! Vi kommer garanterat bråka i valet om tapeter och annat. Jag ska försöka att kompromissa och inte bli sur om jag inte får som jag vill, haha. Jag ska absolut visa er före och efter bilder senare. Nu känns det inte riktigt lönt att visa insidan eftersom tantens gamla, fula möbler fortfarande står där och för att vi ändå ska göra om allting.

Malin: Utgångspriset var 1.500.000 men vi fick det för 1.350.000. Vi tycker att det är ett skitbra pris eftersom det ligger här på västkusten där de flesta hus kostar mååånga miljoner. Huset kräver bara lite modernisering, alltså inga konstigheter och ingenting som vi inte klarar av på egen hand. Tur man har en händig kille som känner rätt personer, haha.

Kommentarer
Postat av: Anonym

va snällt av dom å ringa å fråga om ni ville ha grejer! sånt ä ju super smidit, en del grejer kommer man ju inte på att man behöver förrns man väl står där..

2010-02-03 @ 20:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0