Kalasande

2010-02-06

Ska börja med att berätta att besöket på hockeyrestaurangen var jättelyckat! Henrik sa att det var hans bästa present nån gång, vilket gjorde mig glad. Att det dessutom var en rolig match och att Rögle vann är ju bara grädde på moset.


Igårmorse var vi på banken och fixade med alla konton och skrev på en jäkla massa papper. Imorn ska vi träffa säljarna, hoppas vi kan få reda på mer om tillträdesdagen. Efter det ska vi åka till Helsingborg och kika runt på typ IKEA och lite andra butiker. Tyvärr hade Svenska Kakel stängt så vi får åka dit någon kväll i veckan istället. Åh, vad det ska bli roligt att titta på allt sådant. Blir lycklig bara av att tänka på det! Tänk att jag ska ha ett hus som jag får renovera hur jag vill. Vad bra man har det! Vi har även bestämt att satsa mer på hela övervåningen direkt, inklusive köket, för värderingens skull. Om pannan är okej så ska vi bara köpa dit en sådan "utomhusfläkt" som man kopplar till den befintliga pannan. Då blir det inte så dyrt på en gång. Känns ju trist att slänga ut 100.000 kronor det första man gör på något så tråkigt som en panna om den ändå klarar sig i tio år till. Henrik frågade mig vad jag tyckte men jag är inte rätt person att fråga, haha. Jag vill ju MYCKET HELLRE satsa på ett nytt kök än en ny panna. Men en vilja och ett måste är två helt olika saker i sammanhanget. Måste pannan bytas, ja, då får vi ju såklart göra det men kan jag istället få ett nytt kök blir jag ju överlycklig!

Igårkväll hade vi kalas här hemma för Henrik. Det bjöds på pizza och fruktsallad med glass och grädde. Mumma! Jag blev så proppmätt att jag trodde jag skulle spy. Men trevligt var det och Henrik fick en finfin gps som även läser sjökort och en Turtles dvdbox, haha. Det blev sjukt mycket pizza över så Henrik kunde ta med sig en hel jäkla familjepizza till Anna och Mirko där han ska vara och putsa deras spis idag. Och jag har precis käkat pizza till frukost/lunch. Jag vet, shame on me! Är inte alls duktig just nu men skärpning ska det bli.

Här blir det lugnt som vanligt idag. Henrik ska iväg på hockey senare och jag ska fixa lite med att skriva ut CV:n och sånt.


Kommentarer
Postat av: Ida

Skönt att han blev nöjd :) Hoppas ni hittar mycket snyggt imorgon! Hur firar ni alla hjärtansdag? Skit svårt ju!

2010-02-06 @ 14:19:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0