Inspirationsdag

2010-02-07
Idag har jag mer eller mindre tvingat Henrik att vara ledig, eller iallafall försökt att övertala honom och jag lyckades. Man behöver ju faktiskt inte jobba varenda jäkla dag i veckan. Så vi har fått en heldag tillsammans och det händer inte allt för ofta. Vi var i huset imorse, säljarna var jättetrevliga. Vi fick en del trädgårdsredskap, lite virke, stegar och sådant som kan vara bra att ha. Nu hade de även tömt huset på möbler det kändes, om möjligt, ännu bättre då. De skulle dessutom ta dit en riktigt bra städfirma för flyttstäd, lyx! Då vet man att det inte har slarvats.

Efter det åkte vi till IKEA och kikade. Jag gillar dock inte riktigt IKEA i Helsingborg, det är så litet. I Jönköping, dit man alltid åkte innan, är det ju faktiskt riktigt stort med två våningar och allt. Sedan käkade vi lite lunch innan vi åkte till K-Rauta, Bauhaus och Härliga Hem. Härliga Hem i Hyllinge är en EM-butik på två våningar och hela den undre våningen är smockfull med inredningsprylar från bland annat fina, fina Sia och det fanns en massa annat superfint. Dit kommer jag definitivt att åka igen när det är dags för lite sådana saker. I love it! Och Henrik tyckte om tapeten jag vill ha som fondvägg i sovrummet, tack gode gud för det. Om vi inte skulle ha den ville han helst ha det helvitt och det kan jag absolut också gå med på. Det är kul så länge vi är överens, annars brukar det bli helt andra puckar.

Och vi har minsann köpt våra första saker till huset! Hussiffror och en brevlåda, haha. Det ni! En bra början iallafall...

Nu ikväll har vi varit ute och gått med Alice och mesat oss i snön. Men ibland är det kul att få leka av sig lite, det behöver man. Alice tyckte det var riktigt skoj om inte annat.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0