Rustasugen

2010-12-04
Underbara lediga dag! Självklart har man dock en del grejer på schemat ändå. Är uppe med tuppen, ska strax iväg på spinning med svärmor. Hurtiga vi är, va? Skönt att ha det gjort såhär på morgonen. Dessutom behövs det efter gårdagens megalass av smörgåstårta och vanlig tårta. Senare idag ska jag få följa med på hockey, första gången för säsongen så det ska bli jätteskoj.

Ikväll ska vi, om det hinns med, provlaga maten vi tänkt att bjuda på till nyår. Vi blir 12 stycken här hemma plus två bebisar. Är det någon som har nåt bra tips på smidig mat som är lite lyxig men ändå enkel att laga till så många? Mitt förslag har varit filodegsinbakad kycklingfilé med västerbottenost. Förrätten är redan bestämd, tre olika minipajer med kantareller, fetaost och kräftstjärtar. Mums, eller hur?

Har lite craving på att åka till Rusta idag, jag får ett sådant sug ibland. Älskar att gå på Rusta och glo på saker, haha. Konstiga mig! Till jul är det dessutom extra roligt. Vill försöka få upp lite mer julpynt idag nämligen så den rätta känslan infinner sig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0