Katten har flyttat

2010-08-16

Katten har flyttat till den lokala kvarterskrogen och jag orkar bara inte med den längre. Jag ska dra hela historen. Det började med att vi åkte till Öland och under hela den veckan var katten inte hemma när Kalle eller Lotta kom för att släppa in henne. Normalt sett vill hon in varje kväll. En kväll, ännu en vecka senare, skulle jag och Henrik åka och köpa pizza och så fort vi kliver ut bilen vid pizzerian kommer katten springande och jamar. Vi hade ju varit ganska oroliga och gått runt halva byn för att leta efter henne samt kollat i vägdiken. Vi trodde då att hon bara gått vilse och var jätteglad över att se oss igen. Anka, katten heter så, var bara inne den natten innan hon stack iväg i några dagar igen och sådär har det hållt på. Häromdagen satt en lapp i affären med en bild på Anka och i texten undrade de om katten hade ett hem eller om det bara var en sommarkatt. Det är tyvärr ganska vanligt här nere att sommargästerna bara överger sina katter vid sommarens slut. Henrik fick ringa upp och säga att katten var hans. De berättade att katten höll till på pizzerians uteservering och hemma hos dem, de hade till och med börjat kalla henne för Skrollan. Visst, folk försöker vara snälla men Anka kommer ju aldrig mer att vilja komma hem om hon får pizza och sån smarrig mat där nere varje dag. Tänker man inte på det? Hade jag haft en främmande katt springandes här hemma hade jag blivit förbannad och jagat iväg den, hur hemskt det än låter. Igårkväll hämtade vi ännu en gång hem henne från pizzerian, en gång för alla. Utegångsförbud nästa! Men likt förbannat, trots att jag kopplat fast henne, slet hon sig idag och har stuckit iväg igen. Jag blir så trött alltså, I'm so over that cat...

Förutom det har dagen börjat bra. Var inne på Arbetsförmedlingen för att få mina papper påskrivna och sedan har jag varit och storhandlat. Vi har ätit alldeles för mycket skit nu det sista så nu får det vara nog! Har gjort en hel lista med maträtter som vi kan göra utav den mat som finns hemma. Är det inte konstigt att trots frysen är proppfull så kommer man ändå aldrig på vad man ska laga?

Nu ska jag sätta igång och måla en andra och sista runda på världskartan, den blir såå bra! Efter det ska listerna få sig en omgång. Sedan är det nog bara cirka sju lister kvar, skönt! Ska först och främst ta mig en mycket välbehövlig V. Synd bara att inte glasburkarna finns i Sverige...

Jag vill uppdatera er med bilder men jag hittar varken sladden till kameran eller mobilen i röran...


Kommentarer
Postat av: Malin

Synd & trist det där med katten.

Även med bilderna, jag som är lika galet bild tokig som vanligt =)

2010-08-16 @ 14:29:41
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0