Tillbaka till vardagen

2010-08-09
Då var man åter tillbaka till det normala, det vill säga att Henrik jobbar och att jag inte jobbar lika mycket. Funderar på att börja se mig om efter annat, det är ganska jobbigt att vara timmis. På ett sätt vill jag hänga i men en annan del av mig vill tjäna mer pengar! Vi får se, jag ska höra mig för lite till att börja med.

Helgen har varit bra, har jobbat både lördag och söndag. Sen har vi grejat en massa här hemma. Nu håller vi på att måla vardagsrummet vitt, det blir så ljust och fräscht. Sedan är det golvet kvar, skeppsgolv i ek blir det. Ja minsann, det närmar sig. Hallen ska spacklas och slipas och sedan tapetseras i den där beige/vit randiga tapeten jag visat er innan. Kommer bli såå snyggt! Jo, vi har förresten gjort fönsterhålet mellan köket och hallen och jäklar i havet, vad bra det blev. Det är så roligt när saker och ting blir mycket bättre än man väntat sig. Nu är hela övervåningen väldigt öppen och ljus istället för det gamla mörka och trista.

I söndags var vi på hockeypremiär, träningsmatch mot Hamburg Freezers, ett jäkla skitlag som bara ville bråka. Rögle vann givetvis.

Nu ska jag mysa ner mig i soffan och se på film.

Kommentarer
Postat av: Malin

Det är så roligt när saker och ting blir bättre än väntat. Kul med nytt och fräscht och stor förändring. =) Skeppsgolv, vad är det för något?

Blir det fototapet i vardagsrummet eller var hade ni tänkt den? Vet att du skrev om det i tidigare inlägg. Stor kram & lycko önskan / M

2010-08-09 @ 22:14:17
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0