Här igen

2010-08-05
Nu var det sådär längesen igen.. Vi har varit på Öland i en vecka, en underbar vecka! Vi hade det så himla mysigt och ville aldrig åka hem men eftersom jag jobbade helgen var vi så illa tvungna. På söndagen drog vi, efter många om och men, iväg igen. Det blev några dagar i Skövde. Ingen visste att vi skulle komma så på måndagen åkte jag och plingade på hemma hos mamma. Hon blev så glad och överraskad så hon började storgråta, haha. Det kommer jag leva länge på. Det har varit en jätteskön minisemester och nu är vi tillbaka i huset och renoveringen pågår för fullt igen. Vi ska försöka hinna med så mycket vi bara kan innan Henriks semester är slut.

 



Och jag är så lycklig! Har börjat shoppa lite till vardagsrummet, har haft sån beslutsångest för jag har inte riktigt vetat hur jag vill ha det men nu är jag på g. Har köpt gardiner, fönsterlampor, blommor och vaser till fönstren. Har bestämt mig för att inte ha krukor med grönväxter utan vaser med fina, vita rosor i istället. Tror det kommer bli supersnyggt! Vi har ju så himla många fönster i vardagsrummet, ett fönsterparti med fyra fönster plus en altandörr och sen ytterligare ett fönster på gaveln. Vi har även inhandlat lite fin dekoration, love it!!!

På vägen hem från Skövde svängde vi in på Hämta! i Smålandsstenar, har ända sedan jag träffade Henrik velat gå in där men det har aldrig blivit av trots alla hundratals gånger man åkt förbi. Iallafall, vilken affär! Heeelt i min smak, vet inte hur länge jag bara gick och tittade på allting. Jag älskade den och ska definitivt åka dit igen.

www.hamta.se

Jag fick tillbaka en hel del pengar på skatten häromdagen så om det dyker upp några fina, prisvärda möbler ska jag bannemej slå till! Känns skönt att kunna ha den möjligheten.

Sist men inte minst vill jag gratulera Ida och Johan till sin förlovning och detsamma till söta Malin och Christian.


Kommentarer
Postat av: Malin

2010-08-05 @ 18:54:30
URL: http://rosaliljan.blogspot.com
Postat av: Malin

Tusen tack för gratulationen, den var oväntat men SÅÅ uppskattad.

Kul att få se ännu ett blogginlägg utav dig Mimmi, som jag har väntat.

Dags att åka till ica, det väntas grillning ikväll. Bäst att passa på medan sommaren är här.

Kram / M.

2010-08-05 @ 18:56:04
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0