Hus hela dagen

2010-04-10

Vilken underbar dag!! Imorse vaknade jag klockan 7 och var hur pigg som helst, jag ville inte ens försöka att somna om så jag gick upp och duschade och fixade till mig. Sedan gick jag ut och började fylla släpvagnen med massa gamla tegelpannor som skulle till tippen. Henrik och jag var där och slängde skiten. Nu håller Kalle och Henrik på att sätta upp de nya rännorna. Vi är tydligen först i Sverige med dessa rännor, Henriks farbror som jobbar på Lindab har fixat rännor till oss som inte är ute på marknaden ännu. Det ni, haha. Vilken skillnad det blir, kan jag säga. De gamla var nästan helt sönderrostade. Själv har jag krattat på baksidan. Jag vet inte om jag har berättat det men vi har ju haft grävare här om grävt bort den fula lilla kullen på baksidan, den som ligger längs huset:



Denna bild är från visningsbilderna och man kan redan se att mycket har hänt, speciellt med taket. Hur som helst, lillkullen är borta och det är nu helt plant. Vi ska strö på matjord och sen så gräs över hela istället. Till nästa sommar kanske vi bygger vår altan, om vi hinner. Vi vill ju ha en altan som går längs hela huset där halva är under tak och halva är öppen, som ett soldäck fast med räcke.

Tänkte visa er vårt nya badrumsfönster också. Innan var det litet och helt fyrkantigt. Nu är det såhär fint och lika långt som de andra fönstrena:


Ni får se före- och efterbilder på badrumsfönstret senare när hela badrummet är helt klart. På denna bild ser ni även den fula blå färgen runt fönstrena. Hur har man tänkt när man målat så? Kommer bli en riktig uppiffning sen när de målas vita, hela huset kommer lyftas ju. En ny ytterdörr på det med tillhörande sidoljus kommer bli mer än toppen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0