Dörrar

2010-04-20

Är tillbaka i Skåneland efter en rolig långhelg i Skövde. Jag fick mina shoppingrundor och en hel del inhandlat. I lördags hade vi lite kalas för släkten, det var trevligt. Jag och Ida hade bakat en massa smarriga godsaker, tårtan var snuskigt god. I söndags träffade jag Fanny. Hon kommer förhoppningsvis hit och hälsar på mig snart...

Henrik hade varit jätteduktig när jag var iväg. Han hade förberett det mesta inför det kommande pannbytet, fixat i badrummet och grejat med en massa annat. Vi har även fått in en ny elcentral så nu har vi ett modernt hus utan proppar! I helgen ska vi sätta in våra nya ytterdörrar och tillhörande sidoljus, kommer bli sjuuuuukt snyggt. Vilket lyft det kommer att bli! Är vädret bra ska taket målas också. Här är iallafall dörren vi köpt, den kommer från Dooria:



När det är dags för hallens renovering blir det lite marint tema. Alltså inte "sommarstugemarint" utan lite mer New England/Lexingtonstil blandat mer vår egen stil. Vi ska ha båtgolv, ett runt frostat fönster i toalettdörren, ett hål/öppning mellan hall och kök så därför passar det ju utmärkt med ett runt fönster även i ytterdörren. Det kommer bli kanoners!

Veckan kommer mest att bestå utav jobb. På fredag fyller jag 23 år, vart tar åren vägen egentligen? Ska ha lite kalas på kvällen för Henriks familj, kommer bli mysigt. Kan bara inte bestämma mig för vad jag ska bjuda på. Tips, please!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0