Anticimex, tvätt, tak & gardiner

2010-04-06
Imorse vaknade jag samma tid som jag gått upp de senaste dagarna, 05:35. Konstigt att kroppen vänjer sig så snabbt. Somna om kunde jag inte heller göra men jag vägrade att gå upp så tidigt på min lediga dag så jag låg kvar och drog mig lite. Nu sitter jag och väntar på att Anticimex ska komma. När vi tecknade villaförsäkring fick vi med ett år gratis med Anticimex så idag ska de komma och besiktiga huset, se om det finns några skadedjur och så vidare. Lika bra att passa på när det ändå inte kostar någonting för gratis är gott, haha. Och är det nu så att det finns skadedjur så är det ju förjäkla skönt att vi blir av med dem. Har sett några silverfiskar på lilltoan, de är väl inte farliga men det är ändå snuskigt så dem vill vi gärna bli av med om det går.

Tvättmaskinen går för fullt nere i källaren, fy vad skönt det är med egen tvättstuga. Enda nackdelen är väl att en maskin tar så lång tid men då hinner man i och för sig med annat under tiden än att bara springa upp och ner i en jäkla tvättstuga. Senare när den nya pannan kommit in och oljetanken är väck ska vi ha tvättstugan kombinerat med pannrummet. Kommer bli kanonbra, pannrummet är så stort så det skulle se jättelöjligt ut om vi bara hade en liten panna där inne och inget annat. På så sätt får vi ju ett rum över också som vi får se vad vi vill göra med.

Taket blev någorlunda klart igår, iallafall helt klart undertill. Det fattas några pannor som vi ska fixa fram idag. Sedan ska pannorna sprutmålas med betongfärg, vi ville inte slänga dessa pannor eftersom det inte är några som helst fel på dem mer än att de har en trist färg. Efter en målning kommer de se ut som nya igen och man vill ju gärna att det ska synas att man grejat med taket. Sedan ska nya stuprännor upp och senare vindskivor. I sommar blir det ommålning av träet på huset också. Bort med det fula bruna!! Istället vill vi ha nån snygg grå färg. I samma veva ska fönstren målas. Man kan ju undra hur de har tänkt när de har målat blått runt källarfönstrena, haha. Det är verkligen jättefult, vitt ska det vara!

Idag är det jättehärligt väder, tänkte sätta mig ute och sola lite sen eftersom solen tar skitbra nu. Jag vill bli brun och fin.

Nu får Anticimexgubben se till att komma, det är ju skitjobbigt att de skriver att de kommer nån gång mellan 7.30 och 9.00. Man vet ju inte om man vågar sätta sig på toa ifall han kommer, eller om man ska hinna äta frukost och så vidare.

Jag har förresten beställt dessa snygga gardiner till sovrummet. Nu är enda dilemmat om man ska ha svarta eller silvriga gardinstänger, vad tycker ni vänner? Det ser ju jättesnyggt ut med silvriga på bilden. Men om man har silvriga i sovrummet, måste man ha det i resten av huset då också? Jag kan verkligen tänka mig att ha silvriga, det är inte det. Det är bara det att jag alltid har haft svarta och det är liksom det enda man är van vid.


Kommentarer
Postat av: Malin

Jag tycker du borde köra på silvirga stänger, självklart behöver du inte ha det i hela huset.

Hur många kommer att springa i erat sovrum och tänka på stången? :) Näe, då tittar de nog hellre på allt de andra.

2010-04-06 @ 19:29:28
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0