Real Housewife of Förslöv

2009-12-09
Det kan man nästan kalla mig. Har nu i tre dagar hållt på att baka, städa och fixa. Men åh, vad jag njuter och tycker det är roligt. Jag har aldrig varken hunnit eller orkat hålla på såhär när jag har jobbat. Nu ska vi se vad som har hänt de senaste dagarna... I söndags var vi ju på julbord, riktigt smarrigt. När vi kom hem var vi så proppmätta att vi inte orkade göra ett skit.

I måndags drog jag igång julmusiken och bakade pepparkakor. Köpte en jättegod, färdig deg från ett konditori här i närheten. Tyckte att det verkade lite roligare än någon annan såndär vanlig man kan köpa och mycket riktigt blev de jättegoda. På kvällen slängde jag även ihop några goda kladdkakscupcakes med bitar av vit choklad i. Vet inte vad det har tagit åt mig men jag har blivit världens bak freak. Jag gissar på att det är för att jag älskar att baka och har nu, för en gångs, skull den tid det tar.

Igår fortsatte bakandet, lussekatter nästa. Riktiga bagare säger ju att saftigheten i katterna har inget med Kesella eller andra ingredienser att göra, utan allt hänger på hur väl man knådar degen. Och jävlar i det, vad jag knådade den där degen! Gott blev det. Jag och Henrik hade lite glöggmys på kvällen.

Vi var förresten iväg och köpte firrar till akvariet igår också. 1600 spänn gick hela kalaset på. ETTUSENSEXHUNDRA för några fiskar? Det är ju inte klokt, hade ingen aning om att fiskar var så dyra. Och när vi kom hem insåg vi att vi behövde minst lika många till för att fylla upp akvariet. Dessutom började allt krångla också men det är en annan historia.

Idag sov jag riktigt länge, sjukt skönt att kunna sova ut på mornarna. Måste vara lite jobbigt för Henrik att få gå upp så tidigt varje dag och vara jättetrött medan jag bara sover vidare. Det kallar jag lyx! Å andra sidan kallar jag det lyx å hans sida att varje dag få komma hem till ett rent hem med diskat disk, middag på bordet, färdig matlåda till morgondagen och så vidare. Mitt bakande fortsatte idag, gjorde Christmas Cupcakes á la Leila. Ska skriva ut receptet här senare för de var ljuvligt goda! Det tyckte Lotta och Kalle också som var här på fika och båda två tog med sig varsin till morgondagens matsäck.

Imorgon blir det nog väldigt lugnt, inget mer bakande för vi drunknar i godsaker. Jag har ingen bil heller eftersom båda våra bilar är inlämnade på service men det går ingen nöd på mig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0