Fikadag och mascarasnack.

2009-12-18
Dagen har gått riktigt fort, klockan är redan 23. Idag har jag, Ida och farmor varit på på Elins Esplanad och kikat. Jag köpte bara en mascara. Kors i taket! Har alltid varit nyfiken på den där japanska mascaran Fiberwig. Lösögonfransar på tub, sägs det. Det återstår att se, vi får se om den håller vad den lovar. Längtar redan till imorn när jag ska sminka mig.

Annars är det här min absoluta favoritmascara. Har använt den i många år nu och den sviker mig aldrig. Jag provar ofta nya mascaror, alla reklaminslag får dem ju att se så jättebra ut, men jag brukar alltid bli lika besviken då de aldrig håller vad de lovar. Det slutar alltid, alltid med att jag går tillbaka till den här godingen. Visst, smakar det så kostar det men det är sååå värt det. Det viktigaste i min sminkväska är en riktigt bra mascara. Blir inte ögonfransarna fina blir resten av facet inte heller fint. Säkert bara en fix idé från min sida men så är det!


Nog om mascaror! Vi åkte även till ÖB en sväng innan vi åkte hem till farmor och farfar och fikade. Sedan var jag hos Fanny och fikade ännu en gång. Alldeles för mycket fika idag men gott var det. Jag och Fanny satt bara och pratade och det var lika kul som alltid. Fanny ska förresten fixa fram det där goda godisreceptet som jag och Ida letat så ihärdigt efter. Kom för sjutton på att jag har ätit dem en jul även hemma hos Fanny. Hennes gammelfarmor brukade göra gottisarna och det stämmer ju, receptet är jättegammalt! Jag ska nu förvara det på ett säkert ställe och aldrig glömma eller tappa bort det, haha. Som vi har letat och provbakat en jäkla massa andra recept som vi kunde tänka oss liknade det riktiga.

Senare ikväll var vi en sväng hos mamma och Bosse och drack glögg. Men vi blev inte långrandiga där. Nu är vi hemma igen och ska se film. The Proposal, hoppas den är bra!


Kommentarer
Postat av: Angelica

Jag fullkomligt älskar min maxfactor"dramatic look" och provar också allt för ofta masa olika men den funka just jätte bra på mej,men det e nog olika för person till person=)

2009-12-19 @ 20:39:11
URL: http://addesmamma.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0