Dop

2009-12-19
Idag tog vi en riktigt skön sovmorgon. Eller det gör jag ju nästan varje dag nu för tiden, haha. Imorse lade jag mig i badet, med inpackning i håret som fick vara i länge samtidigt som jag låg och läste en bok. Hur gött som helst! Håller på att läsa Mia, Sanningen om Gömda. Det är boken som avslöjar att Gömda, Asyl och de andra Liza Marklund/Mia Eriksson-böckerna är ren bluff. Man blir så jävla förbannad när man läser. Fy fan vad de har lyckats lura hela svenska folket alltså. 

Lille Oskar döptes idag också. Han var så duktig, skrattade åt prästen när hon tog på honom. Han blev lite ledsen när han fick vatten på huvudet men annars var det ingenting. Precis som sin syster Moa ser han ut som en riktig docka. Johan och Malin har verkligen lyckats få väldigt, väldigt vackra barn.

Nu ikväll sitter vi återigen i soffan och ska se film, blir The Ugly Truth idag. Filmen igår var bra förresten. Fast mascaran jag köpte var tyvärr ingen höjdare. Hade verkligen höga förväntningar på den. Den blev dock snygg efter två lager samt ett lager med min vanliga mascara men så orkar man ju inte hålla på varje dag.

Igår fick jag förresten besked från a-kassan att allt är klart. Känns väldigt skönt att veta att man inte kommer gå utan pengar. Man har ju hört så mycket skit från andra arbetslösa att deras a-kassor krånglat men jag har aldrig någonsin hört ett enda dåligt ord om Transport, där jag är medlem. Eftersom jag själv sagt upp mig blir jag avstängd från ersättning i 45 dagar. 25 av dessa har gått så i januari ska utbetalningarna komma igång.

Imorn ska jag hem till Skåne och min goding igen. Ikväll är han på julbord med jobbet. Hoppas de har roligt! Han har inte varit ute på evigheter så jag är glad för hans skull.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0