Jag älskar lediga dagar

2011-02-06
Så där ja, äntligen en liten ledig stund! Nu ska jag berätta för er om denna helvetsiskt jobbiga vecka. I måndags skulle vi iväg och köpa ett nytt kylskåp. Inte för att vi behövde ett men vi ville ha ett finare och större. Dessutom kan vi fylla det med god dricka och ställa det i garaget sen när vi byter ut köket. Iallafall, vi bestämde oss för att åka till ett ställe som heter Gränsbygden och som ligger mitt ute i ingenstans strax utanför Markaryd. De skulle ha det skåpet vi ville ha men hittade det ingenstans så vi fick åka hem tomhänta. En hel kväll åt skogen! När vi kom hem beställde vi ett från Tretti.se och i redan i fredags hade vi det hos oss. Perfekt!

I onsdags fyllde Henrik år så vi var ute och käkade och kikade på hockey. Det var den dagen det! Både i tisdags och torsdags tränade jag så de dagarna gick lika snabbt. I fredags grejade vi här hemma tills vi var så trötta att vi hade ont i magen, mådde illa och kollade i kors. Igår hade Henrik lite kalas så dagen gick åt till att städa och fixa mat.

Åh, nämnde jag att jag dessutom utöver detta har jobbat varenda dag den här veckan? Ja herregud, jag antar att vila får man göra i graven. Som ni förstår har vi börjat i källaren. Alla fönster är äntligen färdigmålade och ska sättas in nästa vecka. Kommer göra en enorm skillnad! Just nu håller Henrik på att putsa om spisen och ja, jag kän ju säga att han är i sitt esse. Det är ju det han är bäst på! Den blir skitfin! Jag är väldigt lyckligt lottad som har honom. På andra sätt också, givetvis...

Senare idag ska vi riva ut garderober och sånt nere i gästrummet. Vi ska även åka runt och kika på andra hus för att samla lite inspiration.

Kommentarer
Postat av: william

gud vad skönt att vara ledig:D

2011-02-07 @ 09:01:33
URL: http://cookieboy.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0