Finfin helg med godingarna

2010-03-22
Helgen har varit toppen! Vi har haft jätteroligt och jag ville för allt i världen att de skulle stannat längre... I lördags var vi på sight-seeing i Ängelholm, käkade på Spisen på kvällen och hade filmkväll. I söndags var vi på Familia och IKEA och shoppade lite. Ingen kan gå i affärer så bra som vi, haha. Vi är så jäkla lika, kan gå i evigheter och bara titta på saker och ting. Igårkväll kom våra nya grannar, Lasse & Camilla, in med en jättefin inlyttningsblomma till oss. Himla gulligt av dem...

Idag har jag påbörjat operation flyttstädning i lägenheten. Usch, så snuskig den är på vissa ställen. Ni vet, en riktig gammal ungkarlslya typ. Men men, det måste ju bli gjort. Paret som ska ta över den ville flytta in redan i helgen så vi bestämde att vi skulle städa toan och köket noga och resten bara grovt. Skönt det iallafall. Alex gullet ska nog hjälpa mig på onsdag.

Har varit en helt galen dag på Espresso House, vilket kaos alltså!! Stackars praon som måste ha blivit helt förskräckt på sin första dag. Hoppas morgondagen blir bättre. Jag ångrar inte att jag sagt upp mig. Nu när uteserveringarna är uppe så sväljer stället dubbelt så mycket folk. Och vi som hade fööör mycket att göra innan!

Just det, jag har klippt mig! Det var asskönt! Mamma sötnosen fick ett infall att jag skulle gå in på drop in när vi ändå var ute. Frisören var jättebra, Patricia hette hon. Jag vill även göra ljusbruna slingor i håret så jag ska boka henne igen. Min mor är den bästa man kan ha!

Det har även gått framåt med sovrummet i helgen. Min Henrik ligger i hårt och är duktig. Väggarna och taket är nymålat samt fönstret och elementet. Resten är också redo för att fixas! Imorn ska vi åka och köpa golv, lister, innerdörr med mera. Skojsigt! Snaaart är det klart. Då blir det före-och efterbilder, mina vänner. Det lovar jag!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0