Min blogg på engelska

2010-01-05
Det blev en ganska sen natt för mig igår igen. Jag blir så trött på mig själv, man blir så himla lätt fast vid datorn när man väl börjat med någonting. Den ena sidan leder till den andra och sådär håller det på och vips är klockan jättemycket.

Jag hittade ett jätteroligt verktyg från Google som översätter sidor till andra språk. Och eftersom jag vet att mina vänner på Nya Zeeland jättegärna vill kunna läsa bloggen så tänkte jag att jag skulle ge verktyget en chans. Det fungerar, om än lite knackigt för den översättar bokstavligt sagt ORDAGRANT från svenska till engelska. Grammatiken blir helt fel, det såg ut som om jag precis hade lärt mig engelska men glömt grammatiken på vägen, haha. Man fick sig ett riktigt gott skratt av att läsa det iallafall och jag är säker på att mina mates down under kommer tycka det är lika skoj. Jag tror att man åtminstone förstår helheten i alla inlägg men på vissa ställen, ja där blir det väldigt konstigt. Som när jag i ett tidigare inlägg skrev om Henriks födelsedagspresent och jag skrev "Han kommer bli skitglad", då översätter verktyget till "He will be happy shit". Pröva får ni se!

Sedan hittade jag ett verktyg som räknar statistik på bloggen. Det tyckte jag också var lite skoj. Dock började ju läsaren om på noll men det är skitsamma. Sedan fanns det ett verktyg som visade vädret där man bor, också ganska häftigt. På fredag ska det bannemej bli -13 grader här, fy fan. Hoppas det blir varmare i Göteborg för dit ska vi på fredag och se Disney On Ice. Idag snöar det som attan här, har nog redan kommit minst en decimeter.

Nu ska jag åka in till Maxi och handla lite, ska passa på att svänga förbi Apoteket också.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0