Alice Rosa Rosett

2010-01-11
Idag när jag gick ner till tvättstugan låg Alice rosa rosett där på marken, antagligen nyss uppkommen ur snön. Jag tror iallafall att det är hennes för hennes är försvunnen. Jag trodde att vi glömt den hos hundfrissan när hon klippte sig men nu när jag tänker efter så hade hon nog inte ens den på sig då. Jag har ingen aning om hur den hamnat där men nu är den tillbaka där den hör hemma, i Alice lugg! Blev så ledsen när jag inte hittade den, hon har fått den av Lotta som köpt den på nån hundutställning. Vi har en grön också men Alice är ju tjej så hon vill ha rosa, matte vill att hon ska ha det iallafall.

Jag kom upp vid nio, det var lite trögt men ändå skönt. Gick morgonpromenaden, käkade frukost och nu rullar tvättmaskinerna för fullt och jag tänkte ta ett varv med dammsugaren.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0