Jobb i helgen

2010-02-17
I helgen ska jag provjobba på Espresso House, de ringde precis. Tycker jag att allt känns okej efter helgen är jobbet mitt! Dock var det redan en person som provjobbade för tjänsten på 75%. De hade tydligen tagit in mig väldigt sent i rekryteringsprocessen och kunde nu bara inte låta denna personen gå men att jag hade mycket bättre erfarenheter och bla bla bla. Så istället erbjöd de mig en tjänst på 50% till att börja med och vad ska jag säga? Det är ju helt klart bättre än ingenting. Jag ska även göra min provhelg i Helsingborg, det blir ju för mycket att två personer provjobbar på samma ställe då det är ganska litet. Bra att få provjobba en helg också, OB och allting. Det känns iallafall skitbra att jag, om jag trivs och tycker det är kul, är garanterad en fast tjänst på 50% från och med 1 mars. Jag kunde även få en del tider nästa vecka, om jag ville.

Alex jobb nu då, jag vet inte hur jag ska göra. 50% på Espresso House blir ju dock bara 2-3 dagar i veckan så jag kanske ändå kan stå på inringning om de vill ha mig? Jag kan ju ändå när som helst, utom just dessa 2-3 dagar då jag redan eventuellt kommer att jobba. Jag får rådfråga Alex själv senare...

Och Båstad Hem ringde nyss. Vi kunde bli av med lägenheten den 31 mars, en månad tidigare. Svinbra! Känns som om allt går vår väg nu... Som Alex sa, detta året kommer bli ett bra år. Alex själv ska få fast jobb, Nisse tjänar fett med pengar, jag och Henrik har köpt hus, jag ska få jobb, Anna och Mirko ska få bebis. 2010 är VÅRT år, redan nu!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0