I flyttagen

2010-02-28
Idag har varit ännu en fullspäckad dag. Vi gick upp tidigt och körde lite flyttlådor. Jag har packat upp en del saker i köket och småpysslat lite. Henrik gick lös i sovrummet och bilade bort all puts från skorstenen och rev ner tapeterna. Sedan fick vi lunch av Anna och Mirko hemma hos Kalle och Lotta, smörgåstårta och tårta från igår. Var inte alls dumt det... Sedan körde vi en massa möbler och annat. Nu har vi bara kvar sängen här i lägenheten. Vi ska bo i huset men duscha, sova och äta frukost i lägenheten sålänge. Resten av tiden kommer ju att spenderas med att greja i huset. Vårt nya sovrum kommer nog att bli klart inom ett par veckor så vi kan lika gärna vänta, tycker vi. Vi har iallafall gjort det lite mysigt i gillestugan, soffan är uppe och likaså tv:n. Sjukt mysigt där nere, skulle kunna sitta där i evigheter.

Ikväll har jag varit inne på Espresso House. Ska ju stänga redan på tisdag så jag har varit med och kikat hur det går till just där. Och det var inga som helst problem! Ska bli så roligt. Imorn ska jag bara jobba mellan 12-15 och sedan kör det igång ordentligt. Alice ska även vaccineras med 2-årssprutan imorn på förmiddagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0