Gröna fingrar

2010-04-20
I helgen köpte jag en jättesnygg kruka på Ö&B som jag tänkte ha på trappen här hemma. Så igår åkte jag till Blomsterlandet och köpte blommor. Det blev Bellis, Penseér, Murgröna och en del dekorationer. När jag kom hem insåg jag att jag överskattat krukans mått, jag fick knappt plats med både en Bellis och en pensé så vart sjutton skulle jag göra av den andra och Murgrönan? Jag kom på att krukan fanns i olika storlekar så jag åkte och köpte en till, en större. Jag blev jättenöjd med resultatet. Det såg inte alls illa ut för att vara första gången jag någonsin planterar något. Det här med gröna fingrar har aldrig varit min grej men jävlar, vad skoj det faktiskt var! Nu har jag fått mersmak och ska sätta upp mina fina blomlådor på altanen också. Jag nästan längtar till det blir lite mer ordning på trädgården så man kan greja med sånt här... Här är några bilder:








Kommentarer
Postat av: alice

så fint det blev :)

2010-04-22 @ 17:44:36
URL: http://musicadelasanta.blogg.se/
Postat av: Ida

Va fint :D

2010-05-04 @ 18:14:21
URL: http://idasval.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0