Sjuk igen!!

2010-09-10
Lilla jag har gått och blivit sjuk, igen. Precis alla är lite sådär småsjuka nu, verkar det som. Skitjobbigt och väldigt typiskt att jag skulle bli det just nu när jag jobbar så mycket men vad ska man göra? Det är ingen som tackar en för att man går där och sliter häcken av sig när man mår skit... Ska satsa på att kunna göra mitt på Dialysen imorn iallafall, är ganska lugnt där på lördagar.

Denna veckan har annars mest bara bestått utav jobb och lite småpysslande här hemma. Vi är riktigt trötta på att greja nu så allt blir gjort i en lugnare takt. Vardagsrummet är iallafall helt klart! Ska bara städa upp och köpa möbler. I hallen ska klinkers läggas innanför ytterdörren och trappan ska "kläs" om. Nästa vecka kommer spiskasetten så det blir väl för Henrik att greja med den. Kommer bli skitfint, spisen ska byggas om lite, putsas och bli helvit. Vitt, vitt, vitt.... Källaren ska vara ljus! Våra kompisar Emil och Helen har köpt ett likadant hus som oss fast spegelvänt. Deras är redan iordning och det är skitkul att se hur fint det faktiskt KAN bli, även om vägen dit är lång. Jag är ändå nöjd med att vi köpte ett billigare och fulare hus, haha. När man gör om får man ju faktiskt precis som man vill ha det.

I helgen grejade vi i trädgården lite granna, klippte häcken och beskar träd. Det har inte blivit något grejande ute alls i år eftersom vi valt att prioritera lite annat. Det enda vi ska göra nu i höst är att sätta häck längs hela framsidan och riva upp alla fula granar vi har. Men nästa år, då jäklar! Då ska huset målas och bli fint och en hel del annat ska också göras.

Nu blir det åter till sängen för att kurera mig. Trevlig helg på er allihop!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0