Nästa projekt

2010-10-19
Eftersom jag grejade hela dagen igår med alla saker som behövdes göras tänker jag unna mig att ha en slappardag idag. Håller just nu på att tvätta mitt duschdraperi från Marimekko, lika bra att tvätta och lägga undan det. Hoppas bara att det inte blir förstört, draperier brukar väl vara lite känsliga? Sedan hoppas jag också att det ska kunna komma till användning någon mer gång för jag älskar det verkligen, det är så himla fint!

Nu tänkte jag surfa runt och samla lite inspiration till vårt nästa projekt, nämligen tvättstugan. Den ska få flytta in i pannrummet. Vi ska bland annat:

- Såga isär den gamla oljetanken och göra oss av med den.
- Bila upp golvet och hacka ner all puts från väggarna.
- Fixa avlopp och vatten till maskinerna.
- Putsa upp nya väggar och måla det.
- Byta fönster och dörr.
- Lägga klinkers.

Det kommer nog bli super, tror jag. Vi börjar nästa helg!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0