Ida ♥

2010-10-30
Jag älskar att umgås med min syrra! Vi gillar precis samma saker och gör saker på samma sätt, oftast iallafall. I torsdags när hon kom, hann vi inte mer än äta middag förrän vi drog iväg. Vi stack till IKEA, mest för att spana. Jag köpte bara en ny lampskärm till köket.

Igår tog vi tåget till Helsingborg för att kika lite i affärer. Blev inte så mycket köpt där heller. Ibland hittar man bara ingenting, det går i perioder. Istället bestämde jag mig för att åka och köpa mitt efterlängtade Marimekkotyg, har alltid velat ha Marimekkogardiner i köket. Ida sa att om jag ändå inte hittade något så kunde jag väl lika gärna skämma bort mig med nåt som jag verkligen velat ha länge. Tyget kostar ju en del men var såå värt det nu när gardinerna är klara. Ida var en riktig jävel på att sy när jag plockade fram min symaskin, trots att hon inte sytt sedan 7:an. Hon fick sy mina gardiner, var alldeles för nervös för att sy fel eller klippa fel på ett sånt dyrt tyg, haha.

Idag blir det kanske en snabbis till IKEA igen, vi har fått galna sysjukan nu. De har ju sjukt billiga tyger så jag funderar på att sy upp en kappa även till kontoret, ser ju ganska mycket trevligare ut med pyntat fönster även om resten av rummet ser ut som ett bombnedslag. Ja vi får se, än så länge är det bara jag som är vaken. Är reserv och vaknar jämt runt 6-tiden och tänker att nu ringer de snart men ingen har ringt så det blir nog en ledig dag idag.


Kommentarer
Postat av: alex

vi bestämde att vi skulle sticka iväg nästa vecka för att du jobba så mycket i resturangen denna veckan å sluta sent. men tydligen inte . =/

2010-10-30 @ 11:12:29
Postat av: Lukasfreya

Very useful information. Thank you!

2011-02-06 @ 00:38:16
URL: http://lukasfreya.blogimagine.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0