En liten uppdatering

2010-03-06
Jag lever. Bara så ni vet, haha. Jag har bara varit så himla upptagen hela denna veckan. Tänkte dra veckan för er så vet ni vad som hänt.

Måndag: Alice vaccinerades på morgonen. Det hade kommit något nytt vaccin, istället för spruta så får hunden näsdroppar mot kennelhosta. Det gick galant men det kittlades i lilla nosen. Jag jobbade även några timmar på Espresso House. Vi var i huset hela kvällen och grejade. Rörmokaren kom och pluggade badrummet. Vi kom även fram till att vi ska köpa en ny panna.

Tisdag: Gick introduktion bredvid Christel på sjukhuset. Det var jätteroligt! Man har på sig sådana vita sjukhuskläder. Kände mig som en riktig doktor, haha. Jag har alltid velat jobba på sjukhus men jag har aldrig velat bli doktor eller liknande så detta är ju perfekt. Jag åkte hem och gick ut med vovven innan det var dags att bege sig till nästa jobb. Och vilken mardrömskväll! Det var så sjukt jävla mycket folk!!! Jag kom inte utanför "baren" förrän det var dags för stängning och då hade jag ju tusen miljoner saker att fixa innan jag kunde gå hem. Allt blev pannkaka, det fick liksom bära eller brista. Jag grät när jag kom hem, bokstavligt alltså. Jag var helt jäkla förstörd! Jag hade ju haft tre underbara provjobbardagar på Knutpunkten och sedan kommer jag till Ängelholm, där saker inte alls är likadana och jag blir superbesviken. Usch, en sån kväll vill jag aldrig mer uppleva. Jag hade liksom jobbat i Ängelholm i tre futtiga timmar och dagen efter skulle jag stänga, helt ensam.

Onsdag: Gick bredvid Christel igen och det var lika roligt. Var i huset på kvällen och städade upp efter att Kalle och Henrik hade rivit badrummet och väggen. Emil och Helen kom förbi senare, det var trevligt.

Torsdag: Gick bredvid på en annan avdelning på sjukhuset med en tjej som hette Hanna. Vi var på avdelningen bredvid Alex så det var riktigt skojigt. Sedan åkte jag med stooor ångest vidare mot ännu en kväll på Espresso House. Jobbade tillsammans med Tess som var världens ängel! Hon stannade kvar, helt frivilligt, och gav mig en massa tips och råd samt förberedde en massa saker. Det var guld värt, hade det inte varit för henne så vet jag inte hur jag hade fixat det. Tusen tack vännen, I owe you big time! Kvällen var inte alls lika stressig som tisdagskvällen, som tur var. Allt gick som smort tills det att jag hade larmat av och skulle gå hem. Då är grinden in till innergården låst och dit har jag inte fått nån nyckel. Jag fick ringa en jäkla massa samtal, till chefen, till G4S och tillbaka till chefen och så vidare. Till slut, efter att ha stått ute i en timma i 7 minusgrader kommer äntligen en väktare. MEN, hon har konstigt nog inte heller nån nyckel. Jag orkar inte dra hela historien men jag satte mig iallafall i bilen vid midnatt. Jag skulle ha slutat 21.45! Jag bara SKA ha betalt för dessa timmar, det är inte mitt fel att jag inte fått nån nyckel. Alltså, är det meningen att jag inte ska ha det här jobbet or what?

Fredag: Igår jobbade jag mellan 10-17 på Espresso House. Även fastän vi var två stycken hade vi sjukt mycket att göra. Alltså, caféet i Ängelholm måste byggas ut och anställa fler folk. Så populärt är det, punkt slut. På kvällen var jag och Henrik i huset och bara slappade. Vi blev så trötta att det slutade med att vi sov över på soffan, jättemysigt var det! Och sov som små grisar gjorde vi också...

Idag har jag städat lite i huset. Henrik har varit iväg med farbror Nisse och pappa Kalle och köpt en massa saker. Nisse är elektriker och ska fixa en massa saker åt oss, bland annat en ny elcentral och en massa nya uttag. Jag har jobbat kvällen på Espresso House och tro det eller ej men ett tag var det helt tomt på folk, jag kunde inte tro mina ögon! Jag hann fixa en massa saker. Skönt! Och jag kom därifrån i någorlunda tid också... Nu sitter vi och väntar på att Kalle och Lotta ska ringa, de är hos några kompisar och ska ha skjuts hem. Imorn har jag min första lediga dag på veckan och då är det huset som gäller till 100%.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0