I did it...

2010-03-08

Jag sa bannemej upp mig idag! Jag bara gjorde det! Och det känns faktiskt riktigt bra. Jag vill tacka ALLA för er hjälp, ni är guld värda allihop! Det har betytt jättemycket för mig ska ni veta. Jag jobbar förmodligen min sista dag på Espresso House den 22 mars. Jag sa dock att jag kan vara kvar mars ut om så behövs. Detta kommer bli bra, hoppas jag. Jag måste faktiskt erkänna att jag är sjukt jäkla rädd att jag ska ångra mig men det borde jag inte göra med tanke på alla fördelar som finns med jobbet på sjukhuset.

Idag har jag jobbat ännu en heldag, först sjukhuset och sen E.H. Det tar på krafterna men ger bra pengar. Imorn ska jag gå bredvid på ytterligare en avdelning på sjukan, ska bli spännande! Har redan fått en massa tider för april så jag behöver nog inte oroa mig egentligen... Ikväll gick kaffekvarnen sönder på E.H. så jag kunde bara servera bryggkaffe och hur kul tror ni gästerna tyckte att det var? Typiskt att det händer när jag jobbar. Det är ju bara så inte meningen att jag ska ha det här jobbet, eller hur? Haha, verkligen allt har gått emot mig.

Det går finemang med huset, förresten. Vi tycker att allt har gått snabbt och vi känner att vi är på hugget. Badrummet är nedrivet och den nya väggen är uppreglad, kommer bli helt lagom stort. Skorstenen i sovrummet är torkad och ska snart putsas. Sedan är det bara spackel, färg och tapeter som fatts där inne. Och lite annat småpill som nya fönsterbrädor och liknande. Jag älskar mitt hus! Jag kan inte säga det för många gånger.

Nu ska jag hoppa i säng, behöver all sömn jag kan få. Resten av veckan blir trots allt ganska skön. Jag jobbar varje dag men ganska sköna pass så jag kan inte klaga.


Kommentarer
Postat av: Frida

Va skönt, du valde rätt :) Vart jobbar du på sjukhuset?



2010-03-09 @ 09:05:02
URL: http://friiiidas.blogg.se/
Postat av: Vera

fin blogg!

2010-03-09 @ 19:49:34
URL: http://lillaveras.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0