Hjälp mig!

2010-03-06

Alltså, jag har jordens dilemma. Jag har sådan fruktansvärd ångest, jag vet inte alls hur jag ska göra med mina två jobb. Det enda jag vet är att jag förmodligen inte kommer att palla med båda ställena. Jag vet att jag vill vara kvar på sjukhuset men jag vet inte om jag vill eller inte vill vara kvar på Espresso House.

På sjukhuset har man sjukt sköna arbetstider och själva arbetet är nytt, spännade och roligt för mig. Jag har, iallafall ännu, bara träffat på trevligt folk. Den enda nackdelen, som jag ser det, är väl om jag verkligen kan förlita mig på att bara vara timanställd. Alla på sjukuset säger att jag lätt kan det. Malin, chefen, sa att jag om jag bara vill så kan jag komma upp i 60-80 procent i månaden. Folk blir ju faktiskt sjuka, vill ha semester och liknande hela tiden... Och det stämmer, jag är ju för sjutton inbokad på all min lediga tid.

Det är på Espresso House som problemet ligger. Jag gillar inte direkt arbetstiderna och jag anser att vi är underbemannade. Jag har dessutom fått en dålig start, som ni läst innan. Det är liksom för mycket slit för så lite pengar. Å andra sidan är det riktigt skoj när det är "lagom" med gäster, vilket dock inte är ofta. Det är skoj att träffa så mycket folk i ens egen ålder och jag gillar mina arbetskompisar och så vidare. Men jag har fått ett konstigt intryck, slarvigt liksom. Jag var ju för cirka tre veckorsedan på intervju för en 75% tjänst men sedan provjobbade ju tydligen nån redan på den så jag fick bara 50%. Eftersom jag visste att jag inte skulle klara mig på bara det så fick jag ju jobb på sjukhuset. Men nu i förrgår erbjöd E.H. mig en tjänst på 75%. Är det inte konstigt? De har haft väldigt hög personalomsättning på E.H. i Ängelholm och det är ju också konstigt. Man börjar ju undra om det faktiskt finns en anledning till det...

Hade jag bara haft mig själv att tänka på hade jag nog kanske kunnat vara på båda ställena men nu har jag ju faktiskt busvovven, Henrik och mitt fina hus. Jag kan bara inte jobba dygnet runt.

HJÄLP MIG, snälla ni. Jag vill veta vad ni hade gjort om ni var jag. Snälla skriv. Jag är en person som såklart gör vad jag själv vill och känner för men jag vill ändå gärna höra från folk att jag gör rätt saker och tar de rätta besluten and so on.


Kommentarer
Postat av: madde

jag hade tagit sjukhuset! om du känner att d ä nått å du skulle kunna arbeta med så finns d ju 1000 olika vägar å välja inom d yrket.. på ett cafe så kan man ju inte utvecklas så mycke innan man "gjort allt" ja förstår att d känns lite osäkert å förlita sig på att folk blir sjuka å så men om du tar vad du får nu i början å visar att du vill arbeta så får du nog nått erbjudande om en tjänst lr så.. så ja röstar på sjukhuset!

2010-03-07 @ 09:33:33
Postat av: Frida

Svår situation, det är ju alltid oroligt när man jobbar som timvikarie, har själv gjort det i tre år men har klarat mig. Så länge de inte drar in på personal så klarar man sig och du kanske kan jobba på fler avdelningar?



Även fast du kan få en fast tjänst på E.H så måste man ju tänka på va man själv vill, verkar vara rörigt där och trivs man inte till fullo så blir det nog jobbigt.



Hoppas ja varit till nån hjälp, lycka till =)

Kram

2010-03-07 @ 09:39:57
URL: http://friiiidas.blogg.se/
Postat av: desiree !

fin blogg!

kika in på min? <3

2010-03-07 @ 10:09:57
URL: http://desireejosephine.blogg.se/
Postat av: Anna

Hej

länkar till alla som vill tills mitt på dagen någon gång så pass på

2010-03-07 @ 10:14:20
URL: http://aooww.blogg.se/
Postat av: Tasnim

Jag tycker det verkar som om du trivs bäst pa sjukhuset. Skulle jag valt!:)

2010-03-07 @ 10:24:34
URL: http://tasnim.blogg.se/
Postat av: a

svårt val ;p

2010-03-07 @ 10:32:56
URL: http://annnaaah.blogg.se/
Postat av: Malin

Först och främst är det jätte kul att läsa att allt går så bra för dig på ny ort. Många skulle säkert inte hinna med att fixa "så mycket jobb" på så kort tid som du har gjort Mimmi. Vilket är förundransvärt bara det. Däremot får det inte bli för mycket av den varan, utan att man faktiskt hinner med att LEVA också, och att ta hand om ett hushåll tar sin tid bara det. Särskilt som bostaden är ny och skillnaden mellan lägenhet och hus är enorm.



Du får det att låta som att du trivs mycket bra på sjukhuset, och precis som Frida skrev så finns säkert chans till att få jobba på andra avdelningar också. Inom vården behövs det alltid vikarier, och visar man dessutom framfötterna och ett stort engageman brukar det inte vara några problem att plocka timmar. Vad är det för typ av avd. du varit på? Förövrigt brukar ju även den kommunala verksamheten som gruppbostäder, korttidsavdelningar och äldreboenden behöva mängder utav vikarier också. Kanske kan du få dagar även där om du skulle känna att de på sjukhuset tillslut inte skulle räcka till.



Eftersom E.H också är en ny arbetsplats för dig så "borde" du ju tycka att det är intressant, roligt och spännande. Det är ju så det brukar kännas när något är nytt, men om känslan av det redan försvunnit och du redan börjat tvivla kanske detta inte är "din" arbetsplats. Hoppas du förstår hur jag menar och tänker? Må nu så gott och fundera inte ihjäl dig, det tar alldeles för mycket av energibanken, och det mår man inte bra utav.

Stor Kram! / M.

2010-03-07 @ 13:44:53
URL: http://rosaliljan.blogspot.com
Postat av: Sanna

Det är ett svårt val men ja hade själv valt sjukhuset men det är nog bara för att ja jobbar med människor. Det låter trots allt som ovanför att du helst vill jobba på sjukhuset, ta det som känns bäst gumman. Så länge du mår bra....pöösss

2010-03-07 @ 14:04:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0