Stora väderskillnader

2010-01-07

Pratade precis med Frances, jag berättade att det var sjukt kallt här just nu. Jag berättade även att pappas kompis har en stuga i Dalarna och där hade det varit 44 minusgrader häromdagen. Hon höll på att skratta ihjäl sig, hos dem var det 22 plusgrader och då är klockan bara nio på morgonen. En temperaturskillnad på över 60 grader, visst är det sjukt? Det hade ju inte alls varit fel att åka dit, jag vill i och för sig alltid åka dit men just nu är det extra lockande. Ja, för ett årsedan var vi snart på väg... Good times!

Hon berättade också att hela huset är som en ugn på eftermiddagen när hon kommer hem från jobbet, det är helt vindstilla så allt de gör är typ ingenting. I like that too. Här i Skåne är det 8 minus och det blåser. Kylan i vinden är närmare 30 minusgrader, tänk när den blåser en rakt i facet. Då är det inte skönt att vara ute då kan jag lova. Fast nu måste jag bege mig ut en sväng iallafall, på kvällspromenad med Alicen. 


Kommentarer
Postat av: Ida

Åh vi sparar och satsar på NZ. :)

2010-01-07 @ 22:38:07
Postat av: Maximilianveronica

really good site!!

2011-06-27 @ 10:19:51
URL: http://maximilianveronica.blogsmile.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0