Hurtbulle

2010-01-21
Har varit ute och gått i över en timma nu på morgonen, det är så jäkla skönt! Ska försöka ta en runda ikväll också och avverka ett kapitel i min ljudbok. Efter två och en halv vecka har jag nu gått ner 5 kilo och minskat 9 cm i midjan, det är fan inte illa! Henrik, som jag ändå träffar varje dag, tycker att det syns och att det framför allt känns när han tar på mig. Det är ju skitbra! Jag har cirka 2 kilo kvar och sedan har jag nått mitt första delmål. Jag tror absolut att den nyttiga maten gör sitt men jag tror verkligen att de långa promenaderna innan frukost, kvällspromenaderna och simningen har gett resultat. Antagligen är det kombinationen av maten och motionen. När vi kommer hem från Sälen ska jag ta tag i det ordentligt igen. Visst, vi kommer åka skidor hela dagarna men vi kommer nog också att äta gott och dricka en hel del alkohol.

Idag händer det inte alldeles för mycket, ska börja packa lite grann. Alice behöver bada innan vi ska iväg men jag tror att hon får göra det imorgon.

Inget nytt om huset, vi låter dem tänka ett tag till och förhoppningsvis inser de att vi är rätt personer. Jag menar, ju längre de väntar desto längre tid kommer det ju ta att bli av med huset. Stackars lilla hus som får stå helt tomt och bara åldras, haha. Vi har i och för sig inte motiverat varför vi vill ha det till lägre pris, de kanske tror att vi prutar ner det för prutandets skull. Så är det ju inte! Taket behöver läggas om, pannan bytas ut, badrummet helrenoveras och hela skiten måste "moderniseras"... ja, ni vet! Hade alla dessa saker varit tipp topp så hade vi ju givetvis kunnat tänka oss att betala fullpris. Men ska vi betala fullpris och sedan fixa allt som behövs så kan vi lika gärna bygga oss ett helt nytt hus på en kommunal tomt för samma peng. Förstår ni poängen?

Henrik ringde precis och pratade med banken, våran bankman och Henrik är kompisar så det underlättar lite. Han är helt ärlig mot oss och "pratar med bönder på bönders vis", säger Henrik. Och det är ju skitbra. Han tyckte gott att vi kunde lägga till 50.000 på vårt bud och säga att det här är absolut vårt sista bud. Så det ska vi nog göra ikväll. Jag menar, antingen säljer dem det för 50.000 mindre än de vill ha eller så kan de vänta på obestämd tid tills någon annan kommer och är intresserad, vilket kan dröja hur lång tid som helst. Det har trots allt bara varit vi och ett annat par som varit intresserade och det är ju inte många!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0