Teagan & Jayden

2009-12-13

Frances skickade lite nya bilder i veckan som jag ville visa. Den första är på Jayden, the Indian Princess. Vill bara förklara att hon inte är indisk utan bara utklädd för att fira Diwali, en indisk ljusfest som motsvarar nyår, på Kindergarten. Är hon inte sjukt söt? Om jag inte kände henne skulle vem som helst kunna tutta i mig att hon verkligen är indisk för visst ser det så ut?

Det härliga med Nya Zeeland är att i varje skolklass finns det ofta flera olika nationaliteter. Skolledningen tar verkligen vara på detta genom att, bland annat, fira de olika nationaliteternas högtider. Själv tycker jag att det är skitintressant med andra religioner och seder. Ingen unge behöver någonsin känna sig utanför och de lär sig verkligen att respektera varandra för vilka de verkligen är! En annan stor bidragande faktor till dessa viktiga lärdomar är att barnen bär skoluniform. Inte heller där behöver någon känna sig utanför eller annorlunda eller till och med kanske skämmas på grund av sina kläder. Jag tror bestämt att Nya Zeeländska barn är lyckligare än våra svenska barn, iallafall på skolgården.

Den andra bilden är på Teagan, the Toothless Goof. Hon tappade hela sex tänder inom loppet av två veckor!



Kommentarer
Postat av: Ida

Jag vill tillbaka. Jayden är verkligen underbart söt, Teagen ser för go ut. ;) Hälsa alla och tacka för julklapparna om du pratar med dom. :D

2009-12-13 @ 19:39:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0