Wileda 1-2 Spray

2011-05-28
Först idag inser jag att jag faktiskt ska vara ledig i hela fem dagar, gud så underbart! Idag ska vi åka och handla inför ikväll, Emil & Helene kommer hit och grillar. Ska dessutom bli gott med en eller annan cider till också... Jag funderar även på att ta en sväng till Gränslösa i Båstad, ett sånt där roligt lågprishus.

Henrik är iväg och handlar färg till vindskivorna och gavelspetsarna. Vita vindskivor och grå gavlar. Kommer bli kanon nu när vi äntligen valt nyans. Men vad svårt det var! Visste ni till exempel att en neutral grå färg kommer att se blå ut i dagsljus? Det var nämligen det jag var mest orolig över, att huset skulle se blågrått ut. Det ska vara grått och bara grått, haha! Istället ska man välja en grå färg som är blandad med en gnutta gult i... Ja, man lär sig något nytt varje dag.

Igår köpte jag världens smartaste städgrej på Citygross, Wileda 1-2 Spray heter den. Det är en flat golvmopp som passar alla golvtyper. I skaftet göms ett rör som rymmer 270 ml av vad man nu vill fylla på med, typ såpa eller Ajax. Sedan trycker man på handtaget uppe på skaftet och så sprutar den ut vätskan några centimeter framför moppen och sedan är det bara att börja moppa. SKITSMIDIGT! Jag som inte alls är glad för att torka golv, det är såå tråkigt. Plocka fram mopp, hink och allt. Nu behöver man liksom bara en grej och man behöver inte doppa moppen. Nu kommer jag lätt att torka golven väldigt ofta. Eller ja, betydligt oftare än vad jag gör nu iallafall.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0