Kontorsrenovering på g

2010-11-20
Nu är det nya bud gällande renoveringen. Imorn ska vi börja städa ur datarummet för att sedan fixa iordning på det. Vi har nämligen kvar en jäkla massa tak- och väggfärg så vi kommer att komma undan någorlunda billigt. Det vi behöver är spackel, lister och ett golv. Vi vill samtidigt inte lägga ned för mycket möda på detta rummet eftersom det förhoppningsvis kommer att bli ett barnrum inom ett par år. Vitt funkar ju alltid och är ju inte svårt att fixa om ifall vi skulle vilja det senare... Kommer bli kanon. Sedan är hela övervåningen renoverad utom köket!

Nästa vecka väntar vi hit rörläggaren Kim. Vi ska diskutera hurvida vi ska fortsätta att ha golvvärme i källaren eller inte. Ni som har källare, har ni golvvärme där nere? Visst är det jäkligt skönt men om vi ska lägga om hela skiten kommer det absolut minst att kosta 60.000 och det är bara för golvslingor och flytspackel. Sedan ska man ha ett ordentligt trägolv på det och på sina ställen lite klinkers. Då är vi uppe i minst 100.000. Och det är bara för ett jäkla golv? Nej, jag vet ej fan om jag tycker att det är värt det alltså. Det blir iallafall golvvärme i gästrummet och badrummet, det är vi säkra på men frågan är om det verkligen behövs på de andra ytorna? Det är ju inte i källaren vi spenderar den mesta av tiden.


Kommentarer
Postat av: Frida

Mina föräldrar har källare och jag hade mitt rum där och vi hade ingen golvvärme och heller inget ja sakna :) Mycket pengar som man kan ha roligare för och det är billigare med tjockare strumpor ;)

2010-11-21 @ 19:29:41
URL: http://friiiidas.blogg.se/
Postat av: Malin

Hej Mimmi.

Precis som Frida, så hade jag också mitt rum i källaren. En källare helt utan golv värme, som ingen av oss i familjen saknade. Har också läst i ett par tidningar att man ska vara noga när man väljer golvvärme i golven närmast "marken". Så att värmen ej läcker ut neråt. Kanske mer noggrant i vårt hus eftersom det är äldre och med torpargrund, vilket jag förmodar att ni inte har... Men tänk, 100 papp... Det kan lätt bli dina drömmars kök.

För mig är saken självklar, skippa golv värme..

Vad händer föresten, den dagen en slinga går sönder? Kram!

2010-11-21 @ 21:53:33
URL: http://rosaliljan.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0